بخش خاکستری جامعه نقطه‌ای میان جنگ و صلح
بخش خاکستری جامعه نقطه‌ای میان جنگ و صلح

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور بخش خاکستری جامعه را نقطه‌ای میان جنگ و صلح قلمداد کرد و گفت: جنگ شناختی دشمن در بخش خاکستری جامعه است. به گزارش قلم پرس،از تبریز،  افشار دارابی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی‌های برتر آذربایجان‌شرقی، از تغییر رویکرد و آرمان‌های روابط عمومی‌ها بعد از اتفاقات سال گذشته […]



رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور بخش خاکستری جامعه را نقطه‌ای میان جنگ و صلح قلمداد کرد و گفت: جنگ شناختی دشمن در بخش خاکستری جامعه است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  افشار دارابی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی‌های برتر آذربایجان‌شرقی، از تغییر رویکرد و آرمان‌های روابط عمومی‌ها بعد از اتفاقات سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: روابط عمومی‌ها بعد از اغتشاشات سال گذشته همچنین در راستای فریضه جهاد تبیین از وظایف و مسؤولیت‌های ابتدایی خود یعنی تبیین اقدامات سازمان‌ها و مدیران و ارتباط سازمان‌ها با مردم تغییر رویکرد داده و در زمینه تولید اطلاعات و محتوا ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: بر اساس نیاز، مناسبات و محاسبات باید تعریف جدیدی برای روابط عمومی‌ها ارائه کنیم همچنین مدیران اجرائی باید برای تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها توجه بیشتری را به این بخش داشته باشند.

ویط تصرف افکار و اذهان عمومی مردم را خطرناک تر از تصرف سرزمین عنوان کرد و ادامه داد: دشمن می‌خواهد با نقشه‌ها و جنگ ترکیبی خود علیه ایران اسلامی، افکار عمومی را با مدیریت خود نسبت به عملکرد و کارکرد مسؤولان مخدوش کند و روابط عمومی‌ها در مقابله و اقناع سازی مردم نقش ویژه و بسزایی دارند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور بخش خاکستری جامعه را نقطه‌ای میان جنگ و صلح قلمداد کرد و افزود: جنگ شناختی دشمن در بخش خاکستری جامعه است و دشمن در صدد افول اعتماد و اعتقاد عمومی و قشر خاکستری به نظام  که در پاییز سال گذشته به نقطه اوج خود رسید، است و روابط عمومی‌ها باید از بسترهای فضای مجازی در راستای مقابله با دشمن بهره ببرند.

مشاور وزیر کشور همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در حوزه روابط عمومی، یادآور شد: مدیران دستگاه‌ها باید اعتباری برای آشنایی روابط عمومی‌ها در حوزه هوش مصنوعی تخصیص دهند.

دارابی خاطرنشان کرد: نقش روابط عمومی‌ها در دنیای امروز فقط خبری نیست بلکه مصاف ادراک سازی، جنگ شناختی و ترکیبی است.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها نباید فقط به ظرفیت صدا و سیما اکتفا کنند، ادامه داد: روابط عمومی‌ها با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی فعالیت دستگاه و سازمان خود را انعکاس دهند.

دارابی متذکر شد: ماموریت و ماهیت کار روابط عمومی‌ها به‌طور کامل دگردیسی پیدا کرده و ما به دنبال تعریف یک زنجیره ارزش راهبردی برای روابط عمومی‌ها هستیم تا در کنار سیاست خبری و پل ارتباطی بین مردم و سازمان چگونگی استفاده از هوش مصنوعی، مقابله با جنگ شناختی دشمن و نحوه جهاد تبیین زنجیره ای تعریف شود تا در مسیر گذری که هستیم بالاترین تاثیر را برای نظام و مردم داشته باشند.

پایان پیام/س