با جهاد و همدلی قابت کردیم می‌توان با ویوس کرونا مقابله کرد/  سوم خرداد تجلی فرهنگ و روحیه ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت است
با جهاد و همدلی قابت کردیم می‌توان با ویوس کرونا مقابله کرد/  سوم خرداد تجلی فرهنگ و روحیه ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: در رابطه با ویروس منحوس کرونا ثابت کردیم که با داشتن روحیه ایثار و مقاومت، جهاد و همدلی می‌توان با آن مقابله کنیم.

به گزارش قلم پرس، سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده در خصوص برنامه های سوم خرداد آذربایجان شرقی ضمن تبریک و تهنیت فرا رسیدن روز جهانی قدس و ایام الله حماسی سوم خرداد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دوران حماسه و ایثار و امام شهیدان اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر، یادآور تجلی قدرت لایزال الهی و یادآوری حماسه آفرینی‌ها و رشادتهای شهدای عزیز و رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس است که حضرت امام‌خمینی‌(ره) آنرا با جمله تاریخی خود مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بیان کردند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما به ابعاد فرمایش امام راحل دقت کنیم به این نکته پی می‌بریم استکبار جهانی زمانیکه انقلاب اسلامی تازه پر و بال گرفته و می خواست پیشرفت کند فتنه جنگ تحمیلی را شروع کرد ولی باز هم شکست میدان شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی و دبیر ستاد گرامی‌داشت سوم خرداد استان تاکید کرد: رژیم بعثی عراق با پشتیبانی استکبار جهانی شرق و غرب، با تمامی تحریم‌های اقتصادی، فتنه جنگ تحمیلی را بر علیه انقلاب مقدس ما آغاز کردند و در این فتنه برای نابودی انقلاب اسلامی ایران همراه شدند که ایران اسلامی با توکل به خداوند متعال و وحدت تمام آحاد جامعه مخصوصا نیروهای مسلح توانستند با دست‌ خالی استکبار جهانی را شکست دهند.

وی افزود: سوم خرداد تجلی فرهنگ و روحیه ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت است و این به ما تجربه واقعی شد که اگر ما دارای روحیه جهاد و ایثار و مقاومت باشیم قطعا تمام مشکلات سر راه انقلاب را می‌توانیم حل کنیم.
سردار عباسقلی‌زاده تصریح کرد: اخیرا در رابطه با ویروس منحوس کرونا ثابت کردیم که با داشتن روحیه ایثار و مقاومت، جهاد و همدلی می‌توان با آن مقابله کنیم. در حال حاضر اروپا و غرب که سردمدار پیشرفت و تکنولوژی هستند در برابر این ویروس منفعل شده‌اند ولی ایران سربلند به برکت توکل بر خداوند متعال توانسته بر این ویروس غلبه کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه گفت: جا دارد از اصحاب محترم رسانه و فعالین رسانه‌ای عرصه فرهنگی تشکری داشته باشم و اعلام کنم هرگونه نظر و پیشنهادات خود را در راستای ترویج روحیه ایثار، جهاد و مقاومت به این اداره کل ارائه دهند تا بتوانند در این راه کمک‌حال ما باشند.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و لزوم پاسداشت و گرامیداشت این ایام ا…، افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین رشادها و افتخارات دوران دفاع مقدس است که باید با همکاری ادارات، نهادها و سازمان‌های مربوطه بنحو احسن انجام شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی به نقش لشکر ۳۱ عاشورا در فتح خرمشهر اشاره و بیان داشت: جا دارد از مردم قهرمان آذربایجان تشکر و قدردانی کنم به خاطر اینکه از آغازین روزهای جنگ همواره در میدانهای حق علیه باطل حضور یافته اند و نقش رزمندگان آذربایجان در آن دوران طلایی خاصه فتح خرمشهر زبان‌زد عام و خاص است.
دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان در ادامه به برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: تهیه و تولید ویژه برنامه زنده تلویزیونی « فتح الفتوح» و سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و خاطره گویی فاتحان خرمشهر در این برنامه، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای در تبیین و تشریح عملیات بیت المقدس و معرفی شهدا، برگزاری مسابقه پیامکی، عطرافشانی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی، انجام مصاحبه با فاتحان خرمشهر و مسئولین استانی، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت المقدس، ایثارگران و حماسه آفرینان خرمشهر، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری شب خاطره به صورت مجازی و … از جمله این برنامه هاست.
سردار عباسقلی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ۳ خردادماه سالجاری شروع و تا ۲۹ اسفند ماه با شعار محوری «ما قوی هستیم» در سطح استان پیش بینی، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/