باید ظرفیت تیم را مقابل تیم های بزرگ را بالا ببریم/ ما به دنبال فوتبال خوب هستیم
باید ظرفیت تیم را مقابل تیم های بزرگ را بالا ببریم/ ما به دنبال فوتبال خوب هستیم

رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در نشست خبری بعد از بازی برابر پرسپولیس، اظهار کرد: « در دیداری که باید حداقل به یک امتیاز می‌رسیدیم، با غفلت کم آوردیم. از دقیقه ۷۰ نیاز به تعویض داشتیم اما دست خالی ما، فشار روی بازیکنان را زیاد کرد.» وی ادامه داد: «در روزی که می‌توانستیم برنده شویم، […]

رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در نشست خبری بعد از بازی برابر پرسپولیس، اظهار کرد: « در دیداری که باید حداقل به یک امتیاز می‌رسیدیم، با غفلت کم آوردیم. از دقیقه ۷۰ نیاز به تعویض داشتیم اما دست خالی ما، فشار روی بازیکنان را زیاد کرد.»

وی ادامه داد: «در روزی که می‌توانستیم برنده شویم، شکست خوردیم ضمن این که این باخت من را به هواداران بدهکار کرد که باید آن را جبران کنیم. زاهدی در ۱۰ دقیقه پایانی شرایط لازم را نداشت و همین باعث شد از آن منطقه آسیب ببینیم و گل بخوریم.»

او درباره این که ماشین‌سازی تمام‌کننده‌ای در خط حمله خود نداشت، تصریح کرد: «اگر اسامی بازیکنان ذخیره ما را ببینید می‌فهمید که دست ما خالی است، اگر در پست زاهدی بازیکن جایگزین داشتیم زاهدی را به زمین نمی‌فرستادیم زیرا در سه بازی اخیر برای ما با مصدومیت بازی کرده است. بازی را کنترل کردیم و سه چهار موقعیت خوب داشتیم اما استفاده نکردن از موقعیت‌ها، فشار و استرس را افزایش داد. مگر یک تیم مقابل پرسپولیس چند موقعیت می‌تواند داشته باشد؟ باید بازیکنی جذب کنیم که بتواند از موقعیت‌هایی که خلق می‌کنیم استفاده کند.»

مهاجری درباره این شکست خانگی گفت:« در ۱۰ دقیقه ابتدایی مقابل حریف سردرگم بودیم زیرا چنین فشاری را از تماشاگران ندیده بودیم اما بعد از آن عادت کردیم. پرسپولیس متکی به فرد نیست و نام این تیم و شخصیت بزرگش باعث می‌شود از این شرایط خارج شود. پیش از صحنه شوت عالیشاه به سوی هواداران ، تماشاگران روز خوبی داشتند و فقط تیم خود را تشویق می‌کردند اما عالیشاه چند بار با حرکات دست هواداران را تحریک کرد. من انتظار داشتیم داور او را با کارت زرد جریمه کند. حتی در صحنه گل پرسپولیس معتقدم خطایی صورت نگرفته بود که ضربه ایستگاهی به سود آن‌ها گرفته شد. اکنون تمرکز ما روی بازی بعدی است و بعد از آن روی بازیکنانی که می‌خواهیم جذب کنیم فکر خواهیم کرد.»

سرمربی ماشین‌سازی درباره استرس بازیکنان‌شان گفت: « در یک روز و یک سال نمی‌شود اتفاقی برای تیم رقم زد. باید ظرفیت تیم را مقابل تیم های بزرگ را بالا ببریم. اگر بازیکن داشتم، در بین دو نیمه، سه بازیکن را تغییر می‌دادم. مشکل عمده ما انتقال توپ از دفاع به حمله بود. خیلی از بازیکنان ما جوان هستند و باید آرام آرام به شرایط ایده‌آل برسیم. ما مقابل تیمی مثل پرسپولیس عقب ننشستیم با اینکه می‌توانستیم این کار را انجام دهیم ولی دنبال کسب ۳ امتیاز بودیم.»

سرمربی تیم ماشین‌سازی درباره اینکه حضور تماشاگران روی این تیم فشار آورده بود، اظهار داشت:« اگر به بازی دقت کنید ما در ۱۰ دقیقه اول بازی سردر گم بودیم چرا که فشار تماشاگران روی تیم زیاد بود و حدود تماشاگران روی تیم ما تاثیر منفی داشت اما بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه اول خودمان را جمع و جور کردیم و به بازی برگشتیم به طوری که حتی روی دروازه پرسپولیس خطرساز هم شدیم اما من دیروز هم به شما گفتم که بحث حرفه‌ای گری در میان است. نام پرسپولیس به این تیم شخصیت می‌دهد و آنها امروز ما را با شخصیت تیمی‌شان شکست دادند. ما باید قوی‌تر شویم تا بازی را در این شرایط از دست ندهیم.»

وی درباره اینکه بازیکنی به این تیم اضافه خواهد شد و آیا از ماشین‌سازی کسی جدا می‌شود، گفت: «بازیکن اضافه می‌کنیم اما شاید در همین شرایطی یکی دو بازیکن از ما جدا شوند اما در حال حاضر به بازی بعدی خودمان فکر می‌کنیم. قبول دارم که یک روزه اتفاقی نمی‌افتد و ما ۱۴ هفته است که در لیگ برتر حضور داریم و خودم از هفته هفتم به این تیم آمده‌ام. اما ظرفیت بازی با تیم‌های بزرگ سخت است. شاید اگر دستم باز بود در همان پایان نیمه اول سه تعویض انجام می‌دادم اما شرایط به گونه‌ای بود که دست ما بسته است. ما بازی‌هایمان را تجزیه تحلیل می‌کنیم تا ضعف‌ها را برطرف کنیم و می‌توانم بگویم مشکل امروز ما انتقال توپ از دفاع به حمله بود و در این بخش مشکل داشتیم. بچه‌های ما جوان هستند و برخی از آنها اولین سال‌شان است در لیگ برتر بازی می‌کنند و باید این روزها را بگذرانیم.»

سرمربی تیم ماشین‌سازی در ادامه نشست خبری درباره نوع بازی این تیم تصریح کرد:« ما مقابل پرسپولیس عقب نشینی نکردیم بلکه ما حمله می‌کردیم و پرسپولیس ضد حمله می‌زد. حالا اینکه بگویید کی‌روشی بازی کردیم و این مسائل، اینطور نیست.

ما به دنبال فوتبال خوب هستیم و می‌توانستیم دفاعی بازی کنیم و دل به اتفاقات ببندیم. اما اینطور نبود و دیدید که مقابل پرسپولیس و استقلال ۵ موقعیت گل داشتیم اما به هر حال باید تیم را ترمیم کنیم تا ضربه آخر را تبدیل به گل کنیم. با این همه باید این بازی باقیمانده را هم بگذرانیم تا ببینیم در آینده نیازهایمان را برطرف کنیم.»

 

مهاجری درباره اینکه آیا این باشگاه قصد شکایت از امید عالیشاه را دارد یا خیر،‌گفت: «من در صحبت‌هایم گفتم امیدوارم صحنه‌های تحریک عالیشاه فیلمبرداری شده باشد تا بتوانیم مستند صحبت کنیم و بعد نگویند که مقصر نیستیم. مطمئن باشید اگر این تصاویر فیلمبرداری شده باشد و مستندات آن وجود داشته باشد از حق خودمان دفاع خواهیم کرد و به صورت رسمی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»