بازدید مدیران قضایی شیروان از تصفیه خانه آب
بازدید مدیران قضایی شیروان از تصفیه خانه آب

خبرگزاری میزان – پنجمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شیروان در سال ۱۴۰۰، به ریاست میلانلویی، رئیس دادگستری و با حضور هدایتی نیا، دادستان عمومی و انقلاب و دیگر اعضاء این ستاد برگزار شد.   طبق بررسی گزارش میدانی بازدید مدیران قضایی شیروان در خراسان شمالی از تصفیه خانه این شهرستان و ارائه […]

خبرگزاری میزان – پنجمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شیروان در سال ۱۴۰۰، به ریاست میلانلویی، رئیس دادگستری و با حضور هدایتی نیا، دادستان عمومی و انقلاب و دیگر اعضاء این ستاد برگزار شد.

 

طبق بررسی گزارش میدانی بازدید مدیران قضایی شیروان در خراسان شمالی از تصفیه خانه این شهرستان و ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و جمع بندی مباحث مطروحه در راستای بکارگیری تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه و بازدارنده از بروز مشکلات مربوط به محدودیت‌ها و آلودگی منابع آبی از جمله مهمترین محور‌های مورد بحث و بررسی در این جلسه به شمار می‌رفت.

در این جلسه میلانلویی، رئیس دادگستری شیروان در استان خراسان شمالی گفت: دستگاه قضایی بطور جدی مساعدت و همکاری لازم را با دستگاه‌های ذی ربط در جهت رفع مشکلات مرتبط با محدودیت‌های منابع آبی و تسهیل موجبات ارائه خدمات شایسته به مردم به کار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر نقش دستگاه قضایی در صیانت از حقوق عامه از برخورد دستگاه قضایی با مصادیق ترک فعل مدیران و کارکنان در حوزه مدیریت منابع آّب در شیروان خبر داد.

میلانلویی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با اقدامات پیشگیرانه و عمل به تکالیف و تعهدات قانونی هیچگونه کوتاهی و قصور و ترک فعلی از جانب مدیران و کارکنان صورت نگیرد.

رئیس دادگستری شیروان در خراسان شمالی در تشریح جزئیات گزارش نهایی از وضعیت تصفیه خانه آب در این شهرستان بیان کرد: در بازدید از این تصفیه خانه کلیه مراحل تصفیه آب بطور دقیق بررسی و نیز نکات حفاظتی در ابعاد مختلف از جمله از جهات تقویت سازوکار‌های نظارتی مانند نصب دوربین و بالا بردن ضریب ایمنی از حیث پیشگیری از ایجاد آلودگی منابع آب و جلوگیری از بروز تهدیدات سیاسی و امنیتی مورد توجه قرار گرفت.

هدایتی نیا، دادستان عمومی و انقلاب شیروان در خراسان شمالی نیز با اشاره به نقش آب بعنوان مایه حیات آدمی در ابعاد مختلف به ویژه در بعد عمران و آبادانی، رسیدگی به این موضوع و پیگیری مطالبات مردم را در این حوزه بعنوان یکی از مصادیق صیانت از حقوق عامه برشمرد و اظهار کرد: با توجه به پرهزینه بودن فرآیند تصفیه آب و آبرسانی به منازل مردم و هزینه بر بودن روند نگهداری و ترمیم و تعویض شبکه آبرسانی و با توجه به کاهش نزولات آسمانی، فرهنگ صرفه جویی باید در جامعه نهادینه شود.

وی تأکید کرد: استفاده از آب شرب سالم از حقوق مسلم شهروندی به شمار می‌رود و در حقیقت این موضوع حق مسلم همه مردم است؛ لذا ضرورت دارد اداره آب و فاضلاب در تهیه آب شرب سالم مورد نیاز شهروندان حداکثر توان خود را به کار گیرد.

 

انتهای پیام/