اینجا را حتما و حکما باید دید!
اینجا را حتما و حکما باید دید!

بی گمان آوازه تبریز و زیبایی‌هایش مرزها را چنان طی کرده که حتی از دورترین نقاط فرنگستان برای تماشای این شهر و تاریخ چندین هزار ساله‌اش می‌آیند و انگشت حیرت به دهان گزیده از بازار هزار ساله و مسجد کبود و ارک، در ائل گلی نفسی تازه می‌کنند و با مهربانی و مهمان نوازی تبریزی‌ها، […]



بی گمان آوازه تبریز و زیبایی‌هایش مرزها را چنان طی کرده که حتی از دورترین نقاط فرنگستان برای تماشای این شهر و تاریخ چندین هزار ساله‌اش می‌آیند و انگشت حیرت به دهان گزیده از بازار هزار ساله و مسجد کبود و ارک، در ائل گلی نفسی تازه می‌کنند و با مهربانی و مهمان نوازی تبریزی‌ها، رو در رو می‌شوند.

به گزارش قلم پرس، گذر از ایام هجوم کرونا و بسته شدن دروازه‌های دید و بازدید، گویی در تمامی دنیا تاثیری یکسان داشته و همچنان که ایرانیان برای تجدید روحیه سفر را انتخاب می‌کنند، فرنگی‌ها و دیگر ملت‌ها نیز قدم در راه سفر گذاشته‌اند.
هفته گذشته بازار گردشگری ائل گلی تبریز بسیار گرم بود. آنچنان که علاوه بر مسافران داخلی، گردشگران و میهمانان خارجی نیز، در این مجموعه تاریخی، تفریحی زیبا اقامت کردند.
به رسم میزبانی، به نزدشان رفتم و پس از سلام و احوال‌پرسی و خوشامد معمول، نظرشان را در مورد تبریز و اقامتشان در این شهر جویا شدم؛ گردشگران سوئیسی، یوناس و همسرش، به اتفاق دوست خانوادگی شان که آنها هم آقا و خانم جوانی بودند در بخشی از مسیر جهانگردی خود، در تبریز اقامت کرده و قصد بازدید از آثار تاریخی و دیدنی‌های این شهر را داشتند.
صبح روز دوم اقامتشان در ائل گلی، با یوناس، مانوئلا و همسرانشان به گفتگو نشستم و پیش از همه نظرشان را درباره تبریز پرسیدم. یوناس ضمن تشکر از توجه و مهربانی مردم تبریز به مسافران و میهمانان خارجی، به سابقه تاریخی تبریز اشاره کرده و می‌گوید: در این خاک دیدنی‌ها بسیارند و ما علاقه‌مند به دیدن این زیبایی‌ها بودیم.
بنا به اظهارات وی، سفرشان به تبریز برای بار اول بوده و روز قبل نیز، به بازار تبریز رفته بودند. مانوئلا می‌گوید: کتابی بود درباره گردشگری جهان که در آن راجع به بازار تبریز نوشته بود: اینجا را حتما و حکما باید دید!! و همین عبارت آنان را به تبریز کشانده بود.