ایران ۱۴ – کامبوج ۰ / «گل باران» حضور بانوان
ایران ۱۴ – کامبوج ۰ / «گل باران» حضور بانوان
تیم‌ملی فوتبال ایران توانست کامبوج را با ۱۴ گل شکست دهد

به گزارش قلم پرس، تیم‌های فوتبال ایران و کامبوج از ساعت ۱۷ امروز در مرحله انتخابی جام جهانی به مصاف هم رفتند. این دیدار با پیروزی ۱۴ بر صفر ایران به پایان رسید. در این بازی  کریم انصاری‌فرد (۴ بار)، سردار آزمون (۳ بار)، محمد محبی (۲ بار)، مهدی طارمی (۲ بار)، مهرداد محمدی، احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی‌زادگان برای ایران گل‌زنی کردند.

نیمه نخست:

دیدار با یک دقیقه سکوت به احترام زنده‌یاد جعفر کاشانی آغاز شد.

دقیقه ۴، شاگردان ویلموتس که بازی را تهاجمی آغاز کرده بودند، در پشت محوطه جریمه کامبوج توسط محمد محبی صاحب توپ شد که مدافعان حریف توپ او را با خطا زدند اما داور آوانتاژ داد تا توپ سرگردان پشت محوطه جریمه به احمد نوراللهی برسد. این مدافع تیم‌ملی هم با ضربه‌ای محکم و زیبا توپ را به زیر طاق دروازه کامبوج زد.

تیم‌ملی پس از گل به بازی تهاجمی‌اش ادامه داد و چندین موقعیت خوب گل‌زنی داشت اما موفق به باز کردن دروازه کامبوج نشد. در یکی از موقعیت‌ها که در دقیقه ۷ اتفاق افتاد، محمد محبی می‌توانست دروازه خالی کامبوج را با ضربه سر باز کند اما ضربه او از روی خط توسط مدافع کامبوج برگردانده شد.

دقیقه ۱۰، ایران در ادامه حملاتش، این بار از جناح راست حمله کرد که ارسال رامین رضاییان در داخل محوطه جریمه به کریم انصاری‌فرد رسید که او توپ را سر ضرب برای محبی کاشت اما ضربه محبی به مدافع کامبوج برخورد کرد. البته این پایان کار نبود و سردار آزمون از پشت سر رسید و با ضربه‌ای خوب، توپ را به گوشه دروازه کامبوج فرستاد.

کامبوجی‌ها در دقیقه ۱۵ پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که ضربه سوکفنگ از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دو دقیقه پس از ایجاد نخستین موقعیت کامبوج روی دروازه‌ ایران، شاگردان ویلموتس به گل سوم رسیدند. رامین رضاییان در دقیقه ۱۷ ارسال خوبی به روی دروازه کامبوج داشت که کنعانی‌زادگان با یک ضربه سر محکم و دقیق، دروازه کامبوج را باز کرد.

در دقیقه ۲۰ ضربه ایستگاهی رامین رضاییان بعد از واکنش دروازه‌بان و برخورد به تیر دروازه در شلوغی محوطه جریمه به طارمی رسید و ضربه او با برخورد به مدافع حریف وارد دروازه کامبوج شد.

تا دقیقه ۳۰ بازیکنان ایران توپ و میدان را کاملا در اختیار داشتند و با پاسکاری‌های متعدد به سمت دروازه کامبوج حمله می‌کردند و موقعیت‌های خطرناکی هم به دست آوردند.

حملات ایران باز هم ادامه پیدا کرد تا این که در دقیقه ۳۵ به گل پنجم رسید. مهدی طارمی از گوشه محوطه جریمه شوتش را راهی دروازه کامبوج کرد که شوت محکمی هم نبود اما با اشتباه فاحش دروازه‌بان حریف، توپ مقابل دروازه خالی به سردار آزمون رسید که او هم دروازه‌ را باز کرد.

شاگردان هوندا در تیم کامبوج در دقیقه ۳۷ اشتباه فاحش دیگری انجام دادند و با دادن پاس به عقب به دروازه‌بان و برداشتن این توپ توسط این دروازه‌بان، مرتکب خطای غیرمستقیم در داخل محوطه جریمه‌شان شدند. شاگردان ویلموتس هم از این ضربه ایستگاهی غیرمستقیم استفاده کردند و توسط کریم انصاری‌فرد به گل ششم رسیدند.

سردار آزمون در دقیقه ۴۴ روی توپ ریباند ضربه طارمی توانست دروازه کامبوج را برای بار هفتم باز کند و هتریک کند.

نیمه نخست دیدار ایران و کامبوج با پیروزی ۷ بر صفر شاگردان ویلموتس به پایان رسید.

گزارش نیمه دوم:

در همان ابتدای نیمه علیرضا بیرانوند روی بازیکن حریف مرتکب خطای پنالتی شد اما خود او ضربه پنالتی را مهار کرد تا نتیجه تغییری نکند.

در دقیقه ۴۸، ارسال میلاد محمدی به روی دروازه کامبوج به کریم انصاری‌فرد رسید که او هم پس از سر توپ زدن و برداشتن مدافع حریف، توپ را به گوشه دروازه کامبوج فرستاد و بازی را ۸ بر صفر کرد.

همکاری مهدی طارمی و سردار آزمون در دقیقه ۵۴ منجر به گل نهم شد. روی صحنه این گل، مهدی طارمی توانست پاس تو در سردار آزمون را با ضربه‌ای چیپ وارد دروازه کامبوج بکند.

سردار آزمون در دقیقه ۵۶ جای خودش را به مسعود شجاعی داد. آزمون دقایقی قبل از تعویض شدنش، احساس مصدومیت کرده بود.

کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۶۰ توانست روی یک ضربه کرنر تمرین شده، دروازه کامبوج را برای دهمین بار باز کند و خودش هم هتریک کند. البته او قبل از ضربه کرنر فرصت باز کردن دروازه کامبوج را داشت اما ضربه‌ سرش با واکنش عالی دروازه‌بان به کرنر رفت.

در دقیقه ۶۴، محمد محبی روی یک کار ترکیبی در داخل محوطه جریمه کامبوج صاحب توپ شد و با چرخش و ضربه‌ای فنی، دروازه حریف را برای یازدهمین بار باز کرد تا بالاخره مزد بازی خوبش در نخستین بازی ملی‌اش را بگیرد.

محمد محبی دو دقیقه بعد در دقیقه ۶۶ توانست ارسال خوب میلاد محمدی را با یک ضربه سر وارد دروازه کامبوج بکند.

مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه ۷۷ خطای بدی روی دروازه‌بان کامبوج انجام داد که باعث شد با کارت زرد داور جریمه شود.

شوت سنگین محمد حسین کنعانی‌زادگان از فاصله حدودا ۴۰ متری با واکنش خوب دروازه‌بان کامبوج راهی کرنر شد.

شاگردان ویلموتس که چند موقعیت‌ خوب را خراب کرده بودند در دقیقه ۸۴ توسط مهرداد محمدی به گل سیزدهم رسیدند. محمدی در این صحنه پاس در عمق خوبی که برایش ارسال شده بود را توانست به گل تبدیل کند.

در دقیقه ۸۸، کامبوجی‌ها توانستند چند پاس در نیمه زمین ایران به یکدیگر بدهند اما بلافاصله پس از این که توپ را از دست دادند، ایران صاحب یک ضدحمله شد که مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد در موقعیت دو به تک با مدافع کامبوج قرار گرفتند. در این صحنه مهدی طارمی پس از این که وارد محوطه جریمه کامبوج شد به کریم انصاری‌فرد پاس داد و او هم دروازه حریف را باز کرد. این گل، چهاردهمین گل ایران و چهارمین گل انصاری‌فرد در این بازی بود.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی (امید ابراهیمی، دقیقه ۶۴)، میلاد محمدی، احمد نوراللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی، کریم انصاری‌فرد، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی طارمی، محمد محبی (مهرداد محبی، دقیقه ۷۲)، رامین رضاییان، سردار آزمون (مسعود شجاعی، دقیقه ۵۶)

  • منبع خبر : ایسنا