ایران باید نسبت به رفتا اروپایی ها در مسئله برجام واکنش نشان دهد
ایران باید نسبت به رفتا اروپایی ها در مسئله برجام واکنش نشان دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است برنامه‌ای برای اینکه تراکم مسافر از روی شمال و مشهد و چند شهر دیگر برداشته شود تا همه شهرها از بهره‌های رونق گردشگری استفاده کنند، وجود ندارد. به گزارش قلم پرس، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه ترامپ برجام را پاره کرده است و در حال حاضر هم اروپایی […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است برنامه‌ای برای اینکه تراکم مسافر از روی شمال و مشهد و چند شهر دیگر برداشته شود تا همه شهرها از بهره‌های رونق گردشگری استفاده کنند، وجود ندارد.

به گزارش قلم پرس، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه ترامپ برجام را پاره کرده است و در حال حاضر هم اروپایی ها نسبت به وعده های خود در قبال ایران هیچ گونه کار مثبتی را انجام نداده اند،اشاره کرد و گفت: بد عهدی آمریکایی ها بی سابقه بوده است ،اما در مسئله برجام این بد عهدی برای همه جهانیان واضح تر شده است.

وی افزود: اروپایی ها به هیچ وجه روابط خود با آمریکا را به مناسبات با ایران ترجیح نمی دهند و این نکته مهم را هم در ملاقات های خود با مسئولان ایرانی مطرح کردند و قطعا رابطه خود را با آمریکا به خاطر ایران برهم نمی زنند.

همان موقع که ترامپ برجام را پاره کرده بود ایران می بایست از این معاهده خارج می شد

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: وجود اینچنین مسائلی گویای این است که اروپا به دنبال وقت کشی ایران در مسئله برجام بوده است و هدف آن ماندن ایران در برجام است تا اروپایی بتوانند به آسانی در این بین به بازی های سیاسی خود ادامه دهند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی به پاره کردن برجام از سوی ترامپ اشاره و تاکید کرد: معتقدم همان موقع که آمریکا از برجام خارج شده بود بایستی ما هم از این معاهده بین المللی خارج می شدیم.

ایران نباید هیچ تعهدی را نسبت به برجام بپذیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اروپایی ها در دوران مذاکرات هسته ای اعلام کرده بودند که ما نسبت به مسئله برجام هیچ اراده ای نداریم و درواقع این کار از عهده ما خارج است؛ درست است که اسم آن گروه۱+۵ است اما در واقع همان یک بود که به ۵ هویت می بخشید.

سعیدی اظهار کرد: بالاخره ما در مسئله ماندن در برجام می خواستیم حسن نیت خودمان را به دنیا نشان دهیم و به دنیا ثابت کنیم که این آمریکا بود که به بدعهدی کرده است و ما به تعهدات خود پایبند هستیم و به نظر من در حال حاضر ایران باید تکلیف خود را نسبت به برجام مشخص کند و حداقل اگر نخواهد از برجام خارج شود دیگر هیچ تعهدی را هم نسبت به برجام نپذیرد و زیر بار هیچ تعهدی نرود.

ایران باید نسبت به رفتا اروپایی ها در مسئله برجام واکنش نشان دهد

سعیدی خاطر نشان کرد: ایران نباید هیچ تعهدی را از قبل برجام پذیرا باشد و باید به اروپایی ها نشان دهد که اگر آنها بخواهند این نوع رفتار را با ایران انجام دهندکه با یک شکلات سر ایران را سرگرم کنند و این واقعا یک تفکر عبث و بیهوده است./