ایجاد دبیرخانه کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا در تبریز
ایجاد دبیرخانه کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا در تبریز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیشنهاد ایجادکنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا شده است و با توجه به سوابق تاریخی و جغرافیایی منطقه و دسترسی همه دانشگاه‌ها به تبریز راحت‌تر است و زیرساخت‌های آموزشی در این شهر فراهم است از این‌رو دبیرخانه این اتحادیه را در تبریز ایجاد خواهیم کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز امروز اولین […]



رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیشنهاد ایجادکنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا شده است و با توجه به سوابق تاریخی و جغرافیایی منطقه و دسترسی همه دانشگاه‌ها به تبریز راحت‌تر است و زیرساخت‌های آموزشی در این شهر فراهم است از این‌رو دبیرخانه این اتحادیه را در تبریز ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز امروز اولین نشست همفکری راه‌اندازی کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا و پنجمین جایزه مصطفی و نهمین رویداد علم و فناوری با حضور نمایندگانی از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه به میزبانی علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

در این جلسه بهمن نقی‌‍‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه از اینکه پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی برای حضور در این جلسه توسط کشورهای مختلف اوراسیا مورد قبول قرار گرفته است، تشکر می‌کنم، ادامه داد: برای پیشرفت علمی و اجتماعی منطقه حتما نیاز به همکاری مشترک بین همه است؛ به عبارت دیگر یک دانشگاهف یک منطقه و یک کشور بخواهد پیشرفت کند نیاز به همکاری دارد، یعنی دانشگاه‌ها دست به دست هم دهد و در پیشرفت علم به همدیگر کمک کند و بالا بکشند قطعا در سطح جهانی دانشگاه‌های معتبری خواهیم داشت.

تاکید بر ایجاد همدلی و همکاری بین دانشگاه‌های منطقه اوراسیا

وی افزود: بحث علمی و خدماتی حوزه سلامت با توجه اهمیت حوزه علمی نقش اساسی خواهد داشت و این به همکاری بین کشورهای منطقه نیاز است؛ چراکه ما وظیفه خدمت بی‌منت به مردم داریم و قطعا ارتقای همکاری این خدمت را بهبود خواهد بخشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ارتقای سطح علمی به تبادل اساتید، دانشجویان، کارهای تخصصی و فوق تخصصی، بهداشتی، افزایش سطح بهداشت منطقه، انجام کارهای درمانی، دارویی و غیره اشاره کرد و گفت: این همکاری در صورت ایجاد، می‌تواند باعث بهبود خدمات شود، این هفته وحدت را به فال نیک می‌گیریم و دست وحدت را به متخصصان علمی کشورهای منطقه دراز می‌کنیم تا با مشارکت برنامه‌ریزی شده، دانشگاه‌های منطقه را در رنکینگ جهانی ارتقا دهیم.

تبریز شهری مناسب برای ایجاد کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا

وی گفت: پیشنهاد ایجاد اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا شده است و با توجه به سوابق تاریخی و جغرافیایی منطقه و دسترسی همه دانشگاه‌ها به تبریز راحت‌تر است و زیرساخت‌های آموزشی در این شهر فراهم است از این‌رو دبیرخانه این اتحادیه را در تبریز ایجاد خواهیم کرد.

 

خدمات درمانی و آموزشی در ۴۳ بیمارستان استان

احمدیان، معاونت درمان علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت:  ۴۳ بیمارستان در اقصی نقاط استان که شامل بخش‌های دولتی و خصوصی است.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه بیمارستان‌های استان علاوه برکارهای درمانی، دوره‌های آموزشی و تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان‌ها وجود دارد، گفت: ما دانشجویان داخلی و خارجی زیادی در حال تحصیل در تبریز داریم.

معاون درمان علوم پزشکی تبریز یادآور شد: تمام کارهای تخصصی و فوق تخصصی، جراحی‌های مختلف، پیوند ارگان‌های مختلف در استان انجام می‌گیرد.

پایان پیام/۶۰۰۲۷