ایران دومین تولیدکننده تکنولوژی قطعات فولادی
ایران دومین تولیدکننده تکنولوژی قطعات فولادی

معاون وزیرصنعت معدن: ایران در تولید تکنولوژی قطعات فولادی ؛ رتبه دوم را در جهان کسب کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ معاون وزیرصنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی سازه‌های فلزی در شهرک صنعتی زاویه شهرستان زرندیه در […]

معاون وزیرصنعت معدن: ایران در تولید تکنولوژی قطعات فولادی ؛ رتبه دوم را در جهان کسب کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ معاون وزیرصنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی سازه‌های فلزی در شهرک صنعتی زاویه شهرستان زرندیه در با اعلام این خبر افزود : ایران در تولید تکنولوژی قطعات فولادی در جهان رتبه دوم را کسب کرده و وزرات صنایع از این صنایع حمایت می‌کند.

وی افزود: واردات مواد اولیه این صنایع و ثبت سفارش‌های آنان را پیگیر‌ی می‌کنیم تا این صنایع در شرایط فعلی بیکار نشوند.

معاون وزیرصنعت معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع کوچک اگر چک برگشتی داشته باشند بانک‌ها باید به آن‌ها تسهیلات بدهند، گفت: این مصوبه هئیت دولت و سران قوا است و هیچ بانک، سازمان و یا اداره دولتی حق تعطیلی هیچ واحد تولیدی حتی در رابطه با مالیات وتأمین اجتماعی و بدهی بانکی را ندارد .

نجفی با بیان اینکه همه باید به دوستان در ستاد تسهیل موانع تولیدکمک کنند  افزود : صنایع پوشاک، پتروشیمی و کیف و کفش که با سرمایه گذاری کم اشتغال زیادی را می توانند بوجود آوردند را زیر پوشش حمایت خود قرار دادیم.
وی گفت: ممنوع کردن واردات هزار و ۳۳۹ قلم کالای اعلامی حرکت خوبی را در کشور بوجود آورده است و علاوه بر این، سازمان صنایع کوچک از محل منابع خود ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه تسهیلاتی با هماهنگی بانک‌ها و وزرات کار در اختیار قرار می دهد.

نجفی تصریح کرد: ما به کلیه واحد‌های صنایع کوچک در رابطه با آموزش، برپائی نمایشگاه در داخل و خارج از کشور و اعزام به کشور‌های خارجی کمک می‌کنیم که در حوزه مشوق‌ها، یکی از این واحد‌ها که تولید کننده الیاف شیشه‌ای در شهرستان دلیجان است بزودی افتتاح می شود.

وی افزود:شهر صنعتی زاویه شهرستان زرندیه با بیش از ۹۰ واحد صنعتی فعال و استان مرکزی یکی از استان‌های صنعتی و فعال و جزو اولویت‌های کاری سازمان صنایع کوچک هستند.
معاون وزیرصنعت معدن و تجارت  در ادامه گفت: شرکت‌های که درحوزه spx فعال هستند وتولیدات کار‌های نیروگاهی، پتروشیمی وفولاد را انجام می دهند تحت حمایت ما هستند.

وی با اشاره به بازدید از این واحد تولیدی اضافه کرد: این واحد تامین کننده قطعات و تکنولوژی واحد‌های پتروشیمی -نیروگاهی -سد‌ها و یکی از واحد‌های تولیدی است که با کمترین هزینه بیشترین تولید و اشتغال را بوجود آورده است.

نجفی اظهار کرد: هدف ما حمایت از این واحدهایی است که در این مقطع زمانی ایجاد اشتغال می کنند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه تبصره ۱۸ ابلاغ شد تا با ۳۴ هزار میلیارد آورده دولت بتوانیم از تبصره ۱۴ با تسهیلات ۱۰ درصد برای این موضوع سرمایه گذاری کنیم و در بحث تبصره ۶ مشوق‌های سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های صادراتی تسهیلات می دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی را در کشور از محل تبصره ۱۴ و تسهیلات ۱۰ درصد صندوق توسعه ملی در ردیف نوسازی و بازسازی قرار دادیم که برش‌های استانی آن هم آماده شده است.

نجفی تصریح کرد: براساس آمایش و وضیعت سرزمین در هر شهرستان ۲ واحد صنایع کوچک و متوسط را حمایت می‌کنیم و مشوق می دهیم تا ایجاد شوند .

او همچنین ، از برگزاری بزرگترین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط  ۲۱ مرداد ماه جاری را در مصلی امام خمینی خبرداد و گفت : تا کنون هزارو ۳۰۰ واحد تولیدی برای شرکت دراین نمایشگاه ثبت نام کردند.