«اوقاف» خانه برای مردم می‌سازد
«اوقاف» خانه برای مردم می‌سازد
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برنامه‌ریزی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، همکاری با دولت برای تحقق طرح مسکن ملی و حمایت تولید ملی از برنامه‌های این سازمان تولید و اشتغال در کشور است.

به گزارش قلم پرس، سیدمهدی خاموشی، امروز در بازدید از موقوفات شهر مراغه با بیان اینکه برنامه سازمان اوقاف برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری موقوفات است، اظهار داشت: با هدف افزایش بهره‌وری و سازماندهی موقوفات معاونت بهره‌وری در این سازمان ایجاد شده است.

وی افزود: با اجرای طرح بهره‌وری موقوفات احیا و نیت واقفین به خوبی محقق خواهد شد.

خاموشی اضافه کرد: آذربایجان شرقی و مراغه، بیشترین باغ موقوفه را دارد و اجرای طرح بهره وری موجب احیای این باغ، ایجاد اشتغال تولید و درآمد برای امور خیر می‌شود.

وی گفت: برای افزایش بهره‌وری، در سفرهای استانی موقوفات از نظر حقوقی و عمل به نیات واقف بررسی و دستورهای لازم صادر می‌شود.

به گفته رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، برنامه‌ریزی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، همکاری با دولت برای تحقق طرح مسکن ملی و حمایت تولید ملی از برنامه‌های این سازمان تولید و اشتغال در کشور است.

خاموشی افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای بومی‌سازی دانش از محل درآمد موقوفات حمایت مالی می‌شوند.

وی گفت: هم اکنون از ۳۵ شرکت دانش بنیان در تولید ملی، اشتغال و تجاری سازی فعالیت می‌کنند حمایت می‌شود.

خاموشی ادامه داد: در رزمایش چهاردهم و رزمایش شمیم حسینی ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده است.

در کشور ۱۹۷ هزار وقف ثبت سامانه شده و تعداد رقبه‌های این موقوفات بیشتر از سه میلیون مورد است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به مراغه از ۳ موقوفه این شهرستان بازدید و دستور احیای این موقوفات را صادر کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس