اندونزی تا سال ۲۰۳۰ جزو ۴ اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد
اندونزی تا سال ۲۰۳۰ جزو ۴ اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اندونزی گفت: بر اساس برآورد نهادهای بین المللی، اندونزی تا سال ۲۰۳۰ جزو چهار اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد بروجردی ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اندونزی یک کشور بسیار بااهمیت برای ما و جزو پنج کشور نخست در تعاملات […]



سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اندونزی گفت: بر اساس برآورد نهادهای بین المللی، اندونزی تا سال ۲۰۳۰ جزو چهار اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد بروجردی ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اندونزی یک کشور بسیار بااهمیت برای ما و جزو پنج کشور نخست در تعاملات خارجی ایران است که متاسفانه به اندازه کافی دیده نشده است.

وی به جایگاه اقتصادی اندونزی اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد نهادهای بین المللی، اندونزی تا سال ۲۰۳۰ جزو چهار اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد.

بروجردی سفر رئیس جمهور کشورمان به اندونزی را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: در دولت سیزدهم موفق شدیم اتفاقات خوبی در حوزه روابط دوجانبه رقم بزنیم و سفر رئیس جمهور به این کشور و امضای ۱۲ قراداد دوجانبه همکاری میان تهران و جاکارتا اوج آن بود.

سفیر ایران در اندونزی ادامه داد: در دولت سیزدهم، زمینه‌های کاری فراوانی با اندونزی فراهم شده و بعد از سفر رئیس جمهور به بالاترین سطح رسیده است.

بروجردی به میزان تبادلات اقتصادی دو کشور نیز اشاره کرد و گفت: اکنون مبادلات تجاری دو کشور ۱.۲ میلیارد دلار است که بنا به دستور رئیس جمهور باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

وی تاکید کرد: با توجه به اتفاقات حوزه دانش بنیان کشورمان، دستیابی به رقم پنج میلیارد دلار در دو سه سال آینده دور از انتظار نیست.

پایان پیام/