امام جمعه تبریز: مردم آذربایجان اهل دل بستن به امان‌نامه‌ها در دو راهی انتخاب و آزمون نیستند
امام جمعه تبریز: مردم آذربایجان اهل دل بستن به امان‌نامه‌ها در دو راهی انتخاب و آزمون نیستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ای رهبر عزیز، میراث داران اقدام به هنگام و به تعبیر شکوهمند حضرتعالی، پایه گذارانِ استمرارِ نهضتِ میدانیِ مردمی، در ماجرای بیست و نهم بهمن، در حوادث ماه‌های گذشته نیز ثابت کردند که به رغم پیچیدگیِ جنگ ترکیبی دشمن، اهل دل بستن به امان نامه ها در دو راهی انتخاب و آزمون نیستند.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در دیدار هزاران تن از مردم تبریز با امام خامنه‌ای، اظهار کرد: نبضِ آذربایجانِ غیرتمند پس از دو سال سلبِ توفیقِ شرفیابی حضوری به دلیل فراگیری ویروس منحوس کرونا، در تمام روزهای سال به اشتیاق فرا رسیدن ۲۹ بهمن و تجدید دیدار و عهد دوباره با خَلَفِ صالح امامِ دلها و همسنگر دیروز و علمدار امروزِ یاد و نام خونین کفنان شهرِ شهادت تپیده است.

وی افزود: از این رو، سلام و تواضع فروتنانه ی حقیر ، سلام و درود همه  آذربایجان است که رهبر فاطمی سرشت خود را چون جان عزیز می شمارند و تا آخرین قطره خون، پای پیمان عاشوراییِ إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ وَ وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاَکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ خواهند ماند.

مردم آذربایجان اهل دل بستن به امان‌نامه‌ها در دو راهی انتخاب و آزمون نیستند

آل‌هاشم گفت: ای رهبر عزیز، میراث داران اقدام به هنگام و به تعبیر شکوهمند حضرتعالی، پایه گذارانِ استمرارِ نهضتِ میدانیِ مردمی، در ماجرای بیست و نهم بهمن، در حوادث ماه‌های گذشته نیز ثابت کردند که به رغم پیچیدگیِ جنگ ترکیبی دشمن، اهل دل بستن به امان نامه ها در دو راهی انتخاب و آزمون نیستند.

وی ادامه داد: همین بصیرت دینی و سیاسی، باعث شد، توطئه اخیر دو قطبی‌سازی جامعه و جریان‌سازی‌های رادیکالِ مبتنی بر دین‌زدایی به فرصتِ هم ‌فزایی و بسترسازی برای تبیینِ دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت گفتمانِ سازنده، تبدیل شود و یکبار دیگر آذربایجانِ قهرمان از آزمون بزرگ و بزنگاهِ حساسِ نقشه شومِ دشمن، برای انحراف یا انصراف ملت از آرمان‌ها، با ناامید کردن ضدانقلاب و تجزیه طلبانِ خائن، سربلند بیرون بیاید.

مصلای امام خمینی(ره) تبریز تبدیل به قرارگاه فرهنگی- اجتماعی شده است

آل‌هاشم تصریح کرد: در جنگ ترکیبی، که نبردِ روایت ها و جنگِ اراده هاست، در اقصی نقاط استان به مرجعیت تبیینىِ مساجد و مصلاها توجه ویژه شده به گونه‌ای که مصلای امام تبریز با تبدیل شدن به قرارگاه فعال فرهنگی – اجتماعی، کانون برگزاری برنامه‌های بصیرتی و تحلیل‌های سیاسیِ کاربردی برای اقشار مختلف، برای بازسازیِ انقلابیِ هویتِ فرهنگیِ جامعه شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب نیازمند حرکت عمومی با محوریت جوانِ متعهد و حزب اللهی با نگاهِ کادرسازی است از همین رو با هدف انسجام بخشیدن به تربیت ایمانی و انقلابی  برگزاری جلسات تفسیر و نهج البلاغه در مساجد با حضور علمای معظم در قالب یکشنبه ‌ای علوی، دوشنبه‌های تفسیری و سه‌شنبه‌های مهدوی در دستور کار مساجد قرار دارد.

راهکار غلبه بر توطئه بن‌بست نمایی دشمن پای کار آوردگان نخبگان علمی و دانشگاهی است

آل‌هاشم تاکید کرد: یکی از بهترین ظرفیت‌های مقابله با جریان تحریف و راهکارِ غلبه بر توطئه بُن بَست نمایی دشمن ، پای کار آوردن نخبگان علمی و دانشگاهی برای بسترسازی ورود نخبگان به عرصه حکمرانی و استفاده از ظرفیتِ عالمانه ایشان است، از این رو، نشستهایِ علمی فضلای حوزوی و دانشگاهی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان بصورت مستمر برگزار می گردد. حضور فعال و اثرگذار خواهران و استفاده از ظرفیت نخبگانی ایشان در این نشست ها قابل اعتناست.

امام جمعه تبریز گفت: برآیند همنشینی و ارتباط مستقیم با دانشگاهها و بازدیدهای میدانی از مراکز تولیدی، علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای و تاثیر ضریبِ توسعه اقتصادی بر امنیت سیاسی و اجتماعی استان، هم افزاییِ کاربُردی میان دانش پژوهان و اصناف و در نتیجه، تغییرِ ریلْ ،از پژوهش محوری به کارآفرینْ محوری در دانشگاه ها شده و هم افزایی بین مخترعین، مبتکرین، فناوران و کارآفرینان و رفعِ موانعِ تولید و توزیع و حل مشکلات فعالان حوزه‌های اقتصادی و بازرگانی بویژه در بخش معادن استان را رقم زده است.

وی ادامه داد: از دیگر مطالبات حضرتعالی حضور در بین آحاد جامعه بویژه برقراری ارتباط با نسل جوان و تاثیرگذاری بر دل‌ها و ذهن ها و روحیه ها بعنوان بخشی از زنجیره قدرت نرم است به همین منظور ارتباط بی واسطه با دانشگاهیان و حوزویان ، دانش آموزان و دانشجویان و حضور در مدارس ، خوابگاه ها و غذاخوری‌های دانشجویی را در اوج جوسازی‌های دروغین رسانه‌ای دشمن و بعنوان پیشران پیشرفت پی گرفته‌ام.

آل‌هاشم افزود: در دیدار اخیر مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی؛جناحی نبودن را موجب جذابیت و رونق بیشتر برنامه‌های فرهنگی برشمردید در دوره پنج ساله خدمت‌گزاری در سـنگر نمایندگی حضرتعالی در آذربایجان شرقی این توصیه خیرخواهانه را در مشارکت یکدله و حضورِ حماسی همه جریان‌ها و ذائقه‌های سیاسی و اجتماعی لمس کرده و برنامه‌های فرهنگی مصلای امام تبریز را مستقلِ از تفکرات جناحی برگزار کرده ایم.

وی افزود: بی‌تردید در گام دوم انقلاب نرم افزارِ تحول آفرینی، مکتب امام و سیره شهداست از همین رو ، بازشناسیِ سلوکِ عملی شهدا بعنوان استوانه‌های انقلاب، در یادواره‌های شهدا مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: دشمن، همچون دهه‌های گذشته با برآوردهای اشتباه از تاب آوری نظام اسلامی برای پا پس کشیدن ملت، از آرمانهای انقلاب و شعارهای اصیل آن دل بسته است در حالی که هندسه سیاسیِ نظام که اینک بعنوان یک هماوردِ تمدنی در برابر تمدنِ از درون پاشیده غرب، قد علم کرده است، همان آرمان‌ها و گفتمان ضد استبدادی است و  آذربایجان نیز در مسیر شکل گیری تمدن نوین اسلامی آماده است تا نقش تاریخی خود را ایفا نماید.

آل‌هاشم گفت: در پایان جا دارد در حضور حضرتعالی از تلاش گروه‌های امدادی، جهادی، هیئتی، حوزویان، خیرین، ورزشکاران و هنرمندان آذربایجان‌شرقی در کمک به مردم زلزله زده خوی تقدیر و تشکر کتن.

پایان پیام/