امام جمعه تبریز: حمایت از کارگران زمینه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است 
امام جمعه تبریز: حمایت از کارگران زمینه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه داستان‌سرایی و اقدامات مذبوحانه مثلث شوم هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد، گفت: هم‌پیمانی آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی رژیم‌های عربی به سرکردگی رژیم سعودی یک روشی برای دشمنی با ایران است. به گزارش قلم پرس از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و […]

امام جمعه تبریز با بیان اینکه داستان‌سرایی و اقدامات مذبوحانه مثلث شوم هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد، گفت: هم‌پیمانی آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی رژیم‌های عربی به سرکردگی رژیم سعودی یک روشی برای دشمنی با ایران است.

به گزارش قلم پرس از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به نمایش تبلیعاتی هفته گذشته نخست‌وزیر رزیم صهیونیستی اظهار کرد: این نخست وزیر سابقه اجرای نمایش‌های مضحک تبلیغاتی علیه ایران را در کارنامه خود دارد ولی هفته پیش یک نمایش دیگر را ترتیب داد که طی آن با نمایش قفسه‌ای از پرونده و یک مجموعه سی دی مدعی شد ایران با وجود تعهدات بین‌المللی در ارتباط با برجام مبنی به اینکه تعهد داده در ارتباط با مسائل برجام به مصوبات عمل کند به طور پنهانی در حال ساخت کلاهک هسته‌ای است‌.

وی افزود: تمام این طراحی‌ها حکایت از یک نمایش است به طوریکه رژیم صهیونیستی تمام ظرفیت تبلیغاتی خود را به میان آورده تا به اهداف خود در متحد کردن جامعه جهانی علیه ایران به دست بیاورد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در این نمایش مضحک بخشی از پروژه ایجاد جنگ روانی علیه کشور توسط مثلث آمریکا و سعودی خبیث و رژیم صهیونیستی بوده و در آن شکی نیست، افزود: البته باید در این نمایش به چند نکته در رابطه با نمایش مضحک توجه کرد به طوریکه اولاً مسائلی که نخست‌وزیر اسرائیل غاصب از روی کاغذ خواند هیچکدام جدید نبوده و قبلاً در مذاکرات ایران در برجام مطرح شده بود و همه حل شده بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ثانیا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع رسیدگی از هنگام امضای توافق برجام تاکنون ۱۰ بار پایبندی ایران به مصوبات را تائید کرده است.

وی متدکر شد: واقعیت امر نشان می‌دهد که نمایش تبلیغاتی آنها برای متقاعد کردن جامعه جهانی برای برخورد ایران و طراحی سلاح کشتار جمعی بوده و در کنار آن این نمایش دارای نصرف داخلی برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشت.

 آل‌هاشم افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حزب‌اش در فضای سیاسی داخلی خود جایگاه مناسبی نداشته و با انتفادات زیادی از سوی احزاب رقیب مواجه هستند از این‌رو نخست وزیر صهیونیست‌ها تلاش می‌کند قدری از فشارهای داخلی را بکاهد و خود را قهرمان نشان دهد.

وی با تاکید به اینکه این قبیل اقدامات باید در چارچوب بزرگتری تحلیل کرد، گفت: هم‌پیمانی آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی رژیم‌های عربی به سرکردگی رژیم سعودی یک روشی برای دشمنی با ایران است.

داستان‌سرایی و اقدامات مذبوحانه مثلث شوم هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: نزدیک شدن به موعود تصمیم گیری آمریکا در مورد برجام برای آنها نیاز شدید به توجیه اقدام خود دارد و از این‌رو همه برنامه‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بنابه دلایل انسانی و شرعی و فتوای صریح مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت استفاده از سلاح کشتار جمعی، گفت: ما طبق این دستورات و مبانی اخلاقی خود نیاز به استفاده از چنین سلاح‌هایی نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: این اقدامات هیج خللی در عزم ملت ایران در تداوم راه ایجاد نمی‌کند و همچنین این قبیل داستان‌سرایی و اقدامات مذبوحانه هیچ تاثیری در اراده ملت ایران نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته با اشاره به سالگرد شهادت حسن شفیع‌زاده، گفت: این شهید مسوولیت توپخانه سپاه را برعهده داشت و در زمینه خودکفایی سپاه همانند مصداق حمایت از تولید ملی از آن زمان دقت کرده است به طوریکه قطعات را در کارخانه‌های بومی کشور ساخته و به جبهه نبرد می‌برد.

وی ادامه داد: در هفته معلم قرار داریم و فرصت مناسبی برای بیان اهمیت این قشر از جامعه هستند؛ به طوریکه در این هفته آیت‌الله مطهری یک شخصیت بزرگ انقلابی را دشمن از ما گرفته است که امام راحل(ره) در خصوص او گفته که مطهری پاره تن من است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید به اینکه هیچ‌کسی در جامعه نیست که بگوید من از معلم بی‌بهره بوده‌ام، گفت: بنای مدارس و ریشه مدارس یعنی ابتدایی از جایگاه والاتری برخوردار است و باید در این بخش توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: معلمان خود را یافته و قدردان آنها باشید چراکه هر جایگاهی امروز داریم زیر سایه آنها بوده و این معلمان هستند که رُکن اساسی توسعه قلمداد شده و قدرتمندترین ابزار شکل‌گیری جامعه هستند.

حمایت از کارگران زمینه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است 

آل‌هاشم با بیان اینکه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: از تمام زحمت‌کشان عرصه تولید در همه بخش‌ها تشکر می‌کنیم که به همراه سرمایه‌گذاران به تولید کشور رونق می‌دهند.

وی خطاب به مدیران و کارخانه‌داران کشور مبنی بر اهمیت دادن به اررش کار و کارگر، تصریح کرد: حمایت از کارگران زمینه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است و باید در فرهنگ اسلامی ترویج یابد چراکه به برکت این کارگران است که رهبر فرزانه به توجه به کالای ایرانی تاکید کرده‌اند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید به نیروی انسانی توجه شود زیرا کار وقتی به ثمر می‌نشیند که انگیزه و نیروی کار قوی و توانمند در کارگر وجود داشته باشد.

وی در ادامه یاد شهدای سربازان گمنام را گرامی داشت و گفت: از سربازان گمنام امام زمان(عج) از وزارت‌خانه گرفته تا نیروهای اداره کل اطلاعات استان تشکر می‌کنیم که شبانه‌روزی برای امنیت کشور در روستا تا کلان‌شهرها و نفوذ فرهنگی دشمن تلاش می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سالگرد آیت‌الله شیخ صدوق و کافی در این روزها را یادآور شد و برایشان از خداوند متعال عُلو درجات را خواست، گفت: علما و محدثان بسیاری داریم که پرچم عدالت و مجاهدت را بر دوش داشتند.

وی با بیان اینکه این روزها در حوزه علمیه تبریز و بناب تعدادی از سربازان امام زمان از قشر طلبه ملبس به روحانیت شدند، گفت: خدا را شاکریم به قدری درخواست کسب آموزه‌های دینی زیاد شده است که محدودیت جذب ایجاد شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به یادگیری و سوق بانوان به سمت طلبگی برای پاسخ‌گویی به شبهات بین زنان، گفت: باید افراد زیادی جدب این اموزه‌های دینی شود و از همه مسوولان ذیربط برای گسترش این فصا تشکر می‌کنیم.