افزایش ۲۸ درصدی فوتی های ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی
افزایش ۲۸ درصدی فوتی های ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماهه نخست امسال 46 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار دراستان جان خودرا از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه درسال گذشته 28 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان ، دکترمهرداد ستاره افزود: از این تعداد ۱۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۱۲ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۹ نفر براثر برق گرفتگی، ۲ نفرخفگی، ۲ نفرغرق شدگی و ۲ نفر براثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

 

وی اضافه کرد: در این مدت ۶۳۹ نفر نیز بر اثرمصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

 

مهرداد با بیان اینکه در مرداد ماه امسال ۱۳ نفر به علت حادثه کاری جان خود را ازد دست دادند ، گفت:  ۱۴۷ نفر نیز مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۸ درصدی را نشان می دهد.

 

گفتنی است تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال گذشته برابر با ۷۸ نفر بود که همگی آنها مرد بودند و تعداد کل مصدومین حوادث کاری مراجعه کننده در سال گذشته یک هزارو ۳۹۸ نفر بود که از این تعداد ۴۹ نفر زن و یکهزارو ۳۴۹ نفر مرد بودند.

  • نویسنده : مینا بازگشا