افزایش ۵۳ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی / تولید کامیون و کامیونت در استان
افزایش ۵۳ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی / تولید کامیون و کامیونت در استان

به گزارش قلم پرس از تبریز،  غلامعلی راستی پیش از ظهر امروز در جلسه تدوین و نهایی سازی برنامه های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت و معدن اظهار کرد: در استان چهار هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعالیت می‌کنند، تعداد ۶۸۰ فقره جواز تأسیس هم صادر شده است. وی تصریح […]

به گزارش قلم پرس از تبریز،  غلامعلی راستی پیش از ظهر امروز در جلسه تدوین و نهایی سازی برنامه های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت و معدن اظهار کرد: در استان چهار هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعالیت می‌کنند، تعداد ۶۸۰ فقره جواز تأسیس هم صادر شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع حدود ۴۸۰۰ واحد فعال صنعتی در استان با اشتغالزایی ۱۳۰ هزار نفری فعالیت می‌کنند. 

راستی تصریح کرد: برای توسعه بخش صنعت در نظر داریم ۱۱۰ واحد راکد و نیمه فعال صنعتی استان را که ۲۲ واحد از اینها در خارج از شهرک ها و ۸۸ واحد نیز داخل شهرکها مستق  شده اند را به چرخه تولید بازگردانیم. 

وی تولید خودرو در استان را از جمله طرح های اولویت دار صنعت برشمرد و گفت: شرکت آذهایتکس بزودی تولید کامیونت و کامیون را در داخل استان شروع می کند.

راستی میزان صادرات استان را در هشت ماهه گذشته یک میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: در این مدت میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافته است. 

رئیس سازمان صمت استان در ادامه به تشریح وضعیت معدنی آذربایجان‌شرقی پرداخت و افزود: ظرفیت ذخیره سازی معادن استان ۸.۷ میلیارد تن و رتبه اول ذخیره سازی معدن متعلق به آذربایجان‌شرقی است.

راستی اذعان داشت: از حدود ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده کشور ۵۲ نوع ماده معدنی در استان وجود دارد.

وی راه اندازی معدن نفلین سینیت با ۵.۲ میلیارد تن ذخیره معدنی و کارخانه کاتد مس را از جمله مگاپروژه های بخش معدن استان اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶