افزایش چشمگیر خانم‌های متکدی در تبریز / افزایش ۱۷درصدی تکدیگری
افزایش چشمگیر خانم‌های متکدی در تبریز / افزایش ۱۷درصدی تکدیگری
دبیر دبیرخانه پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از افزایش 17درصدی تکدیگری نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته در تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس، حسین علامیر امروز در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی در محل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با اشاره به جمع آوری و ساماندهی ۱۱۸۶ متکدی در طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: از این تعداد ۵۵۰ خانم و ۶۳۶ نفر آقا بودند که نشان از افزایش چشمگیر خانم‌های متکدی است.

وی با اشاره به افزایش ۱۷درصدی تکدیگری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تبریز افزود: مشکلات اقتصادی موجود باعث افزایش تکدیگری در جامعه شده است.

دبیر دبیرخانه پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز افزایش متکدیان خانم را زنگ خطری برای جامعه دانست و گفت: کلیه ارگان های ذیربط باید در این زمینه به مسئولیت خود عمل نموده و با راهکارهای قانونی و مدبرانه از گسترش آن جلوگیری کنند.

علامیر به سودجویی بعضی افراد از این طریق و شگردهای مختلف آنها برای فریب مردم اشاره کرد و با تاکید بر لزوم آگاه سازی جامعه،گفت: متاسفانه دستگاه‌های مختلف همکاری خوبی در این زمینه ندارند و حتی صدا و سیما که وظیفه اصلی را در این زمینه دارد تاکنون پای کار نیامده است.

عضو هیات امنای موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز ، اقدامات شهرداری تبریز در این زمینه را ناچیز دانست و گفت: با توجه به امکانات گسترده شهردای، می توان اقدامات اساسی و بزرگی در ایجاد اشتغال و ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی انجام داد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است و عملا شهرداری از قبول مسئولیت‌های قانونی خود، شانه خالی کرده است.

حاج حبیب چوخاچیان، از امنای پیشکسوت و عضو هیات مدیره موسسه نیز در این جلسه با اشاره به پیشنهاد مرحوم زعفرانی ، از بنیان گذاران اصلی موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، برای ایجاد کمیته مخصوص جهت جمع آوری متکدیان، این اقدام را نمونه ای موفق در سطح کشور دانسته و  پیشنهاد نمود واحد ویژه ای جهت ساماندهی متکدیان و رفع مشکل دست فروشی تشکیل شود و شعبه ویژه ای نیز در دادگستری برای رسیدگی به این مشکلات مشخص شود.

مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز نیز در این جلسه ضمن تشریح خدمات موسسه و تقدیر از همکاری خوب نیروی انتظامی و قوه قضائیه، بر لزوم همراهی سایر ادارات و ارگانها با موسسه، جهت رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

سیروس نایبی حفظ برند جهانی تبریز، شهر بدون گدا را وظیفه وجدانی اعضای موسسه و همه شهروندان دانسته و گفت: برای حفظ این نام باید تلاش بیشتری نموده و شبانه روز کار کنیم.