افزایش ناهنجاریهای اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با وضعیت معیشتی مردم دارد
افزایش ناهنجاریهای اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با وضعیت معیشتی مردم دارد
رئیس دادگستری شهرستان کلیبر گفت: افزایش ناهنجاریهای اجتماعی به ویژه سرقت ارتباط تنگاتنگی با وضعیت معیشتی مردم و شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کلیبر با موضوع: بررسی علل و عوامل افزایش سرقت تجهیزات اداری مخابرات، برق و راه و ترابری در دادگستری شهرستان کلیبر برگزار شد.
در این جلسه که با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب کلیبر، فرماندار، بخشدار مرکزی، اعضای شورای تأمین شهرستان و سایر و رؤسای ادارات مربوطه تشکیل شد، رئیس دادگستری شهرستان کلیبر با اشاره به افزایش نسبی سرقت به ویژه سرقت تجهیزادت اداره برق، مخابرات و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان کلیبر گفت: دستگاه قضایی مصمم است با مرتکبین این گونه جرایم به شدت برخورد کند و در این راه هیچگونه مماشاتی با مجرمین صورت نخواهد گرفت.
میرمهدی قریشی زاده افزود: متاسفانه افزایش هر جرمی به ویژه سرقت ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی با وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد و وظیفه مسئولین امر است که نهایت تلاش و مساعی خود را در بهبود وضعیت معیشتی مردم به کار گیرند.
دادستان عمومی و انقلاب کلیبر نیز با اشاره به پدیده جدید سرقت از تجهیزات ادارت برق، مخابرات و راه ضمن ابراز نگرانی از افزایش این گونه جرایم گفت: ادارات متولی امر باید ابتدا باید با احساس مسئولیت بیشتر کلیه تدابیر امنیتی و زیربنایی خود را برای کاهش اینگونه جرایم به کار ببندند تا شاهد کاهش موارد آن باشیم.
جواد حقویردی پور افزود: پلیس های تخصصی در این مورد باید نسبت به شناسایی محل های جرم خیز و ارائه گزارش آن به ادارت متولی اقدام و ادارات نیز تمهیدات پیشگیرانه را اتخاذ کنند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی به ویژه بسیج، نقش دهیاران و شوراهای اسلامی را در جلوگیری از بروز جرایم سرقت مؤثر قلمداد کرد و از بخشداری مرکزی خواست نسبت به ارائه آموزشهای لازم به دهیاران و شوراهای اسلامی در این خصوص اقدام لازم را به عمل آورد.
حقویردی پور گفت: با مرتکبین سرقت به ویژه سارقین اموال عمومی و متعرّضین به بیت المال به شدت برخورد خواهد شد.
برقراری گشت مشترک بین ادارات، بهینه سازی وضعیت فیبر نوری شهرستان، نصب تجهیزات هشدار دهنده، نصب دوربین های مداربسته در دهیاری ها و بازرسی های اتفاقی از محل ذخیره ضایعات از جمله مصوبات این جلسه بود.