افتتاح بیش از ۲۹۵ میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر در شهرستان بستان آباد
افتتاح بیش از ۲۹۵ میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر در شهرستان بستان آباد
فرماندار شهرستان بستان آباد با بیان اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی مردم و صنعتگران د حال فعالیت هستند، گفت: بیش از 295 میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر در شهرستان بستان آباد به افتتاح خواهد رسید  که از این میزان بالای 180 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش قلم پرس، سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: در بخش کشاورزی محصولات دارای رتبه داریم به‌طوری‌که در بخش تولید هویج رتبه اول و در بخش تولید سیب‌زمینی رتبه سوم و در بخش تولید قارچ رتبه سوم استان را داریم و از ۴هزار تن تولید قارچ استان ۲ هزار تن در بستان‌آباد تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کشت گل محمدی و سنجد تولیدات بسیار خوبی داشته‌ایم و در بخش فراوری تولیدات کشاورزی واحدهای صنعتی مختلفی بناشده ست، گفت: بستان‌آباد باوجود فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرستان چهارمین شهر صنعتی استان به شمار می‌رود و نزدیک به ۱۵ واحد اشتغال بالای ۲ هزار نفر دارند.

فرماندار شهرستان بستان‌آباد اضافه کرد: ۴ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی بزرگ در محدوده شهرستان بستان‌آباد آماده بوده و کار می‌کنند و ۳ شهرک صنعتی سهند آذران، چالیش و صنایع‌دستی در حال احداث بوده و ۲ شهرک صنعتی بخش خصوصی نیز در حال اخذ مجوز هستند.

وی با بیان اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی مردم و صنعتگران د حال فعالیت هستند، گفت: بیش از ۲۹۵ میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر در شهرستان بستان‌آباد به افتتاح خواهد رسید  که از این میزان بالای ۱۸۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که طی یک سال گذشته اتفاق افتاد افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد با حضور رئیس‌جمهور بااعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه ۳۳ میلیارد تومان در حوزه وستایی پروژه‌هایی افتتاح خواهد شد، ادامه داد: برای نمونه جاده تبریز- میانه تا قوری گول که چند سال متوقف مانده بوده شروع‌شده و تا پایان سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید و  تعریض پل اوجان بااعتبار ۶ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد و همچنین ۲ واحد تولید فولاد هرکدام با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون یورو و ۲۵ میلیون یورو به دنبال توسعه واحدهای خود هستند.

فرماندار شهرستان بستان‌آباد اضافه کرد:  در ۲۶ دهیاری ۲۶ نیروگاه کوچک‌مقیاس با مشارکت پست‌بانک راه‌اندازی شده و مجموعاً ۵۰۰ کیلووات برق تولید خواهد شد که بخشی از آن صرف دهیاری‌ها و بخشی دیگر توسط وزارت نیرو خریداری خواهد شد.