اعتکاف، فرصتی طلایی برای تفکر و  خودسازی
اعتکاف، فرصتی طلایی برای تفکر و  خودسازی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمرین اخلاص اولین نکته و دستاورد مهم در مراسم معنوی اعتکاف بوده و نخ اعتبار تمام اعمال اخلاص است و اگر همه اعمال و رفتار و گفتار بخاطر خدا باشد موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، مالک رحمتی شامگاه جمعه در جمع معتکفان تبریزی در […]



استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمرین اخلاص اولین نکته و دستاورد مهم در مراسم معنوی اعتکاف بوده و نخ اعتبار تمام اعمال اخلاص است و اگر همه اعمال و رفتار و گفتار بخاطر خدا باشد موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مالک رحمتی شامگاه جمعه در جمع معتکفان تبریزی در مسجد جامع این شهر، حضور در این مراسم معنوی را توفیقی الهی دانسته و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش متولیان تعداد معتکفین استان نسبت به سال قبل افزایش یکصد درصدی داشته و این فرصتی طلایی برای خودسازی روحی و معنوی است.

وی ادامه داد: تمرین اخلاص اولین نکته و دستاورد مهم در مراسم معنوی اعتکاف بوده و نخ اعتبار تمام اعمال اخلاص است و اگر همه اعمال و رفتار و گفتار بخاطر خدا باشد موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.

استاندار گفت: معتکف هنگام خروج از اعتکاف اگر به سه سئوال پاسخ دهد در باقی عمر بیمه خواهد شد و خداشناسی و اینکه خدا کیست و توحید به عنوان سرسلسله اعمال به چه معناست، نخستین سئوالی است که معتکفان اگر به آن درک یابند، توفیقی بسیار مهم شامل حال آنها شده است.

وی با بیان اینکه پی بردن به گوشه ای از صفات خداوند متعال مهمترین تلنگر اعتکاف است و در این صورت است که خواهیم فهمید رزاق خداوند متعال است نه دیگران، افزود: خودشناسی دومین درس مهم اعتکاف و معرفت النفس دومین توشه این ایام است که پس از خداشناسی می تواند توفیقی عظیم برای ادامه زندگی دنیوی و اخروی باشد.

رحمتی تصریح کرد: تنظیم رابطه بین انسان، خداوند و جامعه سومین دستاوردی است که اگر با تفکر و تدبر در ایام اعتکاف و با توسل به انبیا و معصومین به آن برسیم، بهترین توشه را از این مراسم معنوی کسب کرده ایم و چیدن چنین توشه هایی از مراسم اعتکاف مهمترین مشخصه معتکفین واقعی است که موجب اعتلای فردی و اجتماعی حاضران در این مراسم معنوی خواهد شد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶