استفاده پلیس رژیم صهیونیستی از پهپاد مجهز به گاز اشک‌آور علیه فلسطینیان
استفاده پلیس رژیم صهیونیستی از پهپاد مجهز به گاز اشک‌آور علیه فلسطینیان

به گزارش قلم پرس، رسانه‌ها از استفاده از پهپادهای رزمی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی برای پرتاب گاز اشک آور در اعتراضات در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر دادند. وبگاه «العربی» چهارشنبه به نقل از روزنامه «هاآرتص» نوشت که پلیس اسرائیل از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به گاز اشک آو برای پراکنده کردن اعتراضات […]

به گزارش قلم پرس، رسانه‌ها از استفاده از پهپادهای رزمی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی برای پرتاب گاز اشک آور در اعتراضات در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر دادند.

وبگاه «العربی» چهارشنبه به نقل از روزنامه «هاآرتص» نوشت که پلیس اسرائیل از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به گاز اشک آو برای پراکنده کردن اعتراضات مردمی استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، از چنین روشهایی اولین بار در جریان اعتراضات فلسطین در مرز غزه در سال ۲۰۱۸ استفاده شد. تاکتیک استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای پرتاب گاز اشک آور توسط «کبی شبتی» رئیس وقت مرزبانی که اکنون سمت کمیسر پلیس را در اختیار دارد، جهت سرکوب اعتراض‌ها در فلسطین اشغالی تصویب شد. هر پهپاد می‌تواند بین ۶ تا ۱۲ گاز اشک آور بیندازد.

پلیس رژیم اسرائیل به طرز فجیعی با فلسطینیان معترض برخورد کرده ، بسیاری را دستگیر و یا  با باتوم  مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از استقرار نظامیان صهیونیست مقابل سجد الاقصی در فلسطین اشغالی مجهز به گاز اشک‌آور و نارنجک‌های بی‌حس‌کننده و زد و خورد با نمازگزاران خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی« وفا» نیروهای اسرائیلی مجهز به گاز اشک‌آور و نارنجک‌های بی‌حس‌کننده اخیرا هنگام خروج نمازگزاران از محوطه مسجد الاقصی در شرق قدس اشغالی با آن‌ها درگیر شدند. پلیس اسرائیل از ابتدای ماه رمضان تجمع در منطقه «دروازه دمشق» را ممنوع کرده، در حالیکه تجمع شهرک نشینان اسرائیلی در مناطق دیگر قدس اشغالی را مجاز دانسته است.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین این جنایت نژادپرستانه پلیس صهیونیستی را محکوم کرد و در خصوص پیامدهای این سیاست خصمانه و تهاجمی که می‌تواند موجب تبدیل منازعه کنونی به یک جنگ دینی آشکار شود و پایه‌هاتی صلح و امنیت بین‌المللی را تضعیف کند، هشدار داد و مسئولیت این امر را بر عهده دولت اشغالگر دانست.

انتهای پیام/ص