از شایعه تا واقعیت واگذاری دانشگاه مراغه
از شایعه تا واقعیت واگذاری دانشگاه مراغه

به گزارش قلم پرس از مراغه، انتشار خبر پرکشیدن دانشکده های فنی مهندسی و علوم پایه دانشگاه سراسری مراغه به سوی بناب و تبریز ، روز گذشته درشبکه های مجازی این شهرستان خبر ساز شد. در این خبر، آمده متاسفانه با خبر شدیم مجوز دو دانشکده فعال دانشگاه مراغه طی ابلاغ مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ […]

به گزارش قلم پرس از مراغه، انتشار خبر پرکشیدن دانشکده های فنی مهندسی و علوم پایه دانشگاه سراسری مراغه به سوی بناب و تبریز ، روز گذشته درشبکه های مجازی این شهرستان خبر ساز شد.

در این خبر، آمده متاسفانه با خبر شدیم مجوز دو دانشکده فعال دانشگاه مراغه طی ابلاغ مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که مجوز آن در سال ۱۳۹۲ با پیگیری های نماینده وقت اخذ گردیده بود، لغو گردید.

 به خاطر شایعه واگذاری دانشکده علوم پایه ، فنی و مهندسی به دیگر دانشگاه های استان روز گذشته فعالان فضای مجازی این روز را در مراغه چهار شنبه سیاه اعلام کرد.

دانشکده علوم پایه و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مراغه که قوی ترین دانشکده های این دانشگاه با تعداد بالای  ۶۰ درصد دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و اعضای هیات علمی با مرتبه های علمی بالا می باشند از دانشگاه مراغه لغو مجوز گردیده و به دیگر دانشگاه های استان افزوده شد.

روابط عمومی دانشگاه مراغه در پی انتشار خبری در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر لغو مجوز دانشکده های علوم پایه و فنی و مهندسی دانشگاه بیانه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده باستحضار عموم شهروندان می رساند در پی انتشار خبری در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر لغو مجوز دانشکده های علوم پایه و فنی و مهندسی دانشگاه مراغه روابط عمومی دانشگاه اعلام می دارد موضوع انتقال این دانشکده ها به شهرهای دیگر بهیچ وجه صحت نداشته و نامه ابلاغی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در راستای طرح آمایش آموزش عالی و کیفی سازی آموزش عالی می باشد که با برداشت های آزاد مواجه گردیده است.

روابط عمومی دانشگاه مراغه اعلام می دارد مسئولین دانشگاهی و شخص ریاست محترم دانشگاه با رایزنی های متعدد با مسئولین رده بالای شهری و وزارتی که همواره یار و یاور دانشگاه مراغه بوده اند در صدد رفع معدود موانع بوجود آمده در رشد و توسعه همه جانبه دانشگاه می باشند.

بی شک در این برهه حساس، همدلی و همیاری همه اقشار مختلف بویژه همشهریان معزز، دلسوزان متعصب و فرزندان برومند مراغه که در مسئولیت های مختلف و مهم مشغول بوده اند موجب رفع معدود موانع موجود خواهد گردید.

ضمن تقدیر و تشکر از حساسیت اصحاب رسانه به مسایل و موضوعات دانشگاه امید است در چند روز آینده روابط عمومی دانشگاه مراغه با برگزاری نشست صمیمی با اصحاب شریف رسانه ضمن شفاف سازی موضوع آخرین وضعیت موانع موجود را به اطلاع عموم مردم شریف مراغه و حومه برساند.
انتظار می رود همشهریان محترم ضمن عدم توجه به مطالب کذب مطرح شده دربرخی شبکه های اجتماعی تمامی اخبار و اطلاعیه های دانشگاه مراغه را از درگاه های رسمی دانشگاه مراغه دریافت نمایند.

شب گذشته این خبر طی اطلاعیه ای توسط روابط عمومی دانشگاه مراغه تکذیب شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/ر