از امروز انجام می شود/ الزام درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی تمام کالاها
از امروز انجام می شود/ الزام درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی تمام کالاها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: گفت: از امروز ( اول اردیبهشت) بر روی اقلام خوراکی قیمت تولیدکننده و مصرف کننده ثبت می‌شود. صابر پرنیان در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: از امروز ( اول اردیبهشت)  تمام زنجیره تامین و توزیع کالا ملزم به درج قیمت تولید کننده و مصرف […]



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: گفت: از امروز ( اول اردیبهشت) بر روی اقلام خوراکی قیمت تولیدکننده و مصرف کننده ثبت می‌شود.

صابر پرنیان در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: از امروز ( اول اردیبهشت)  تمام زنجیره تامین و توزیع کالا ملزم به درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده می‌باشند.

وی تصریح کرد: به طور حتم با اجرای این طرح در مسیر واقعی شدن و شفافیت قیمت کالا‌های تولیدی گام برداشته خواهد شد و درج قیمت برای کالا‌های که امکان بسته بندی ندارند با فهرست قیمتی انجام می‌شود.

پرنیان با تاکید براینکه رویکرد دولت سیزدهم هوشمندسازی نظارت است، گفت:۵۰ هزار قلم کالا در ۴۰ سال گذشته با بیش از ۵۰ درصد تفاوت بین قیمت تولید کننده و مصرف کننده توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  در ادامه در ارتباط با بحث بازرسی از بازار و کنترل قیمت‌ها خاطرنشان کرد: ۴۱۷۹ بازرسی در طول یک ماه گذشته و در راستای اجرای طرح تشدید انجام و۶۹۵ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و در ۴۱۶ بازرسی مشترک نیز ۴۶ پرونده تشکیل یافته است اما دلیل اصلی تاثیر اندک این بازرسی‌ها بر واحدهای صنفی متخلف این است که مجازات‌های متناسب با تخلفات اعمال نمی‌شود و بیشترین میزان شکایات مردمی از صنف نانوایان است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی به لحاظ وجود شرکت های دانش بنیان رتبه ششم کشور را در اختیار دارد، گفت: ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۸۰ شرکت تولیدی هستند و برنامه ریزی کردیم تا بستر تجاری سازی این شرکت ها در یک شهرک مستقل ایجاد شود.

پرنیان ادامه داد: ۳۰ شرکت صادراتی مهم در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و ۶ صادر کننده ممتاز کشوری در استان داریم؛ از طرفی به لحاظ صادرات گمرکی رتبه ششم کشور مربوط به آذربایجان شرقی است

انتهای پیام/