ارتقای کیفی مطبوعات محلی در گرو آموزش‌های حرفه‌ای است
ارتقای کیفی مطبوعات محلی در گرو آموزش‌های حرفه‌ای است

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی گفت: ارتقای سطح دانش حرفه‌ای فعالان رسانه‌ای استان در ارتقای کیفی مطبوعات محلی تأثیر مستقیم دارد. به گزارش  قلم پرس، مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در دیدار هیأت رئیسه این تشکل رسانه‎ای با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به شرح وظایف و ماموریت‌های خانه مطبوعات اظهار داشت: بخشی […]

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی گفت: ارتقای سطح دانش حرفه‌ای فعالان رسانه‌ای استان در ارتقای کیفی مطبوعات محلی تأثیر مستقیم دارد.

به گزارش  قلم پرس، مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در دیدار هیأت رئیسه این تشکل رسانه‎ای با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به شرح وظایف و ماموریت‌های خانه مطبوعات اظهار داشت: بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خانه برای ارتقای سطح دانش روز رسانه‌ای اعضا معطوف شده است.
وی با بیان این‌که بهره‌مندی از زیرساخت‌های موجود در سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارایه آموزش‌های حرفه‌ای به ویژه در بستر فضای مجازی مورد توجه هیأت مدیره خانه مطبوعات است، اظهار داشت: تحقق مرکز آموزش عالی رسانه» با متولی گری خانه مطبوعات در آذربایجان شرقی گامی ارزشمند در راستای آموزش‌های حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای بین‌المللی خواهد بود.
شفیعی با اشاره به این‌که خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی به عنوان تنها تشکل رسمی مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه شناخته می‌شود، گفت: تعامل با نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مطابق اساسنامه خانه مطبوعات همواره مورد توجه بوده و در این راستا خواهان تعامل حداکثری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان هستیم.
مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بخشی از مشکلات موجود در جامعه‌ رسانه‌ای استان را ناشی از عدم وجود ساز و کار اصولی، هدفمند و استاندارد برای ارایه آموزش‌های حرفه‌ای دانست و افزود: خانه مطبوعات با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی به دنبال پر کردن خلاء موجود است.
وی با اشاره به این‌که ارایه آموزش‌های مستمر به ویژه برای فعالان حوزه خبر در رسانه‌های نوپا امری بدیهی و ضروری است، افزود: اعتقاد بر این است که ارتقای سطح دانش حرفه‌ای فعالان رسانه‌ای استان در ارتقای کیفی مطبوعات محلی تأثیر مستقیم دارد.
گفتنی است، در پایان این دیدار اعضای هیأت ردیسه خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی و مسؤولان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری جهت پیشبرد اهداف تعیین شده تأکید کردند.