ارتقاء سطح رضایتمندی مردم و مبارزه با فساد از راهبرد‌های قوه قضائیه است
ارتقاء سطح رضایتمندی مردم و مبارزه با فساد از راهبرد‌های قوه قضائیه است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مراسم تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ارتقاء سطح رضایتمندی مردم، هوشمندسازی نظارتی و مبارزه با فساد از راهبرد‌های اساسی است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در مراسم تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان آذربایجان‌شرقی که […]



رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مراسم تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ارتقاء سطح رضایتمندی مردم، هوشمندسازی نظارتی و مبارزه با فساد از راهبرد‌های اساسی است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در مراسم تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان آذربایجان‌شرقی که امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان، شورای قضایی، رؤسای دادگستری‌های شهرستان و تعدادی از قضات و کارکنان برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (ادام الله ظله العالی) مبنی بر این که «آذربایجان سر ایران است» و «اگر  حرکت حماسی تبریزی‌ها در بیست‌ و نهم بهمن نبود، ممکن بود حرکت خونین مردم قم در نوزدهم دی، تک بماند و به‌تدریج به دست فراموشی سپرده بشود»، تبریز را مهد عارفان و اندیشمندان مسلمان توصیف کرد و ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، گفت: فرزندان این مرز و بوم ثابت کردند که در تبعیت از اوامر و نواهی رسول گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) هیچ لحظه‌ای در لبیک به فرمان، ولی امر مسلمین در عصر خود غفلت نداشتند و زیر بیرق شیعه و پرچم سرخ حسینی همیشه و در هر سنگر در تلاش هستند زمینه ظهور حضرت حجت (علیه السلام) را فراهم آورند؛ ایشان یادآور شدند در این عرصه لشکر عاشورای آذربایجان در دوران دفاع مقدس عظمتی عاشورایی آفرید.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال و راهبرد‌های اعلامی مقام معظم رهبری (رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت در انتخابات)، بر پیاده سازی منویات رهبری در راستای برگزاری بهینه انتخابات با مشارکت بالای مردم تأکید کرد و از اقدامات حیله‌گرانه و بی‌اثر دشمن برای ایجاد احساس یأس و ناامیدی از نظام در بین مردم خبر داد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه وضعیت قضایی استان و میانگین سنّی و سواد حقوقی را با توجه به کمبود نیروی قضایی، خوب توصیف کرد و از تأمین قاضی مورد نیاز استان در آینده خبر داد.

این مقام عالی قضایی ادامه داد: از نظر رئیس محترم قوه قضائیه، اهتمام دستگاه قضایی بایستی این باشد که مردم از قوه قضائیه راضی باشند و ارتباط هر مجموعه قضایی که با مردم در عمل بهتر است، متاثر از اجرای موفق حدود الهی و پیاده‌سازی عدالت در آن مجموعه می‌باشد. بر اساس نظرسنجی‌ها، شاخص رضایتمندی از قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه در جایگاه خوبی قرار داد.

وی، مبارزه با فساد را از دیگر راهبرد‌های قوه قضائیه عنوان کرد و اظهار داشت: فساد از هر دری که وارد شود، زود رخنه کرده و جمع داخلی را آلوده و گرفتار می‌کند و اسباب بروز فساد مضاعف را فراهم خواهد کرد؛ مبارزه با فساد با پیش بینی، پیشگیری، صیانت آغاز و نهایتا به جراحی و درمان ختم می‌شود.

این مقام عالی دستگاه قضایی همچنین هوشمندسازی کامل و عدم تبعیض و تفاوت در نگاه به طرفین پرونده را از جمله راهبرد‌های قوه قضائیه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سرعت عمل در پاسخگویی به مردم با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی باید سرلوحه دستگاه قضایی باشد؛ مردم انتظار تفاوت در نگاه از طرف قاضی را ندارند و قضات بایستی در رسیدگی به پرونده‌ها با رعایت اصل بی‌طرفی، به مستندات اصحاب دعوی نیز با حوصله توجه کنند و اجازه ندهند رنجش خاطری برای طرفین پرونده ایجاد شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات هشت ساله محسن هاشم‌زاده در سمت ریاست حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قدردانی و  حسین محمدزاده آلمالو به عنوان رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

پایان پیام/س