اختر: تیم‌های آسیایی از استقلال حساب می‌برند/ دیاباته آماده نیست
اختر: تیم‌های آسیایی از استقلال حساب می‌برند/ دیاباته آماده نیست

ادموند اختر پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: استقلال در زمان محمود فکری به نسبت این‌که تیم کارش را دیر شروع کرد، نتایج بدی نگرفت اما فشار هواداران و اتفاقات مدیریتی باعث شد فکری نتواند این فشارها را تحمل کند. از […]

ادموند اختر پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: استقلال در زمان محمود فکری به نسبت این‌که تیم کارش را دیر شروع کرد، نتایج بدی نگرفت اما فشار هواداران و اتفاقات مدیریتی باعث شد فکری نتواند این فشارها را تحمل کند. از نظر بازی و نتیجه گرفتن آن زمان هم همین نتیجه را می‌گرفت که الان با آمدن مجیدی می‌گیرد. با آمدن مجیدی اتفاق خاصی نیفتاده است فقط یک شوک مثبت به تیم وارد شده است. بعد از آمدن مجیدی بردهای روحیه بخشی کسب شد اما از لحاظ مالکیت و زیبا بازی کردن، استقلال هنوز کار دارد. امیدوارم هواداران به مجیدی وقت بدهند. اتفاقی که در دوره فکری از طرف هواداران و مدیریت نیفتاد اما امیدوارم به مجیدی این فرصت و آرامش داده شود تا در ادامه لیگ بتواند امتیازاتی که هواداران انتظار دارند، با زیبا بازی کردن کسب کند. نتیجه گرفتن مهم‌تر از زیبا بازی کردن است. اگر تیم بتواند هم زیبا بازی کند و هم نتیجه خوبی کسب کند عالی است اما اگر بخواهیم یکی را انتخاب کنیم، نتیجه گرفتن مهم‌تر است. تیم محمود فکری زیبا بازی نمی‌کرد اما نتایج خوبی کسب می‌کرد. هوادان دنبال قهرمانی هستند و امیدوارم بعد از بازی های آسیایی روند رو به رشدی را شاهد باشیم. فاصله زیادی با صدر جدول نداریم و امیدوارم با بازی زیبا، مستقیم و کسب امتیازات کامل بتوانیم به صدر جدول برسیم. همچنین مدیریت باید از کادر فنی حمایت کاملی داشته باشد تا کادر فنی آرامش داشته باشد.

او درباره عملکرد استقلال در بازی آخر خود مقابل پیکان گفت: پیکان تیمی قابل احترام است. تیم‌های تارتار منسجم و قابل هستند و دیدیم که با لایه‌های دفاعی مستحکم توانست استقلال را به مشکل بیندازد و حتی در مواقعی می‌توانست نتیجه هم بگیرد. پیکان توانست با یک بازی تیمی منسجم امتیازی را که نیاز داشت بگیرد. منطقی نبود اگر پیکان در ورزشگاه آزادی، باز بازی می‌کرد و نتیجه را واگذار می‌کرد. امیدوارم استقلال در مواجهه با تیم‌هایی مثل پیکان که تقریبا برای بازنده نبودن بازی می کنند باید راه حل جایگزین داشته باشد که اگر تیم‌ها لایه‌های دفاعی را اضافه کردند، بتواند نتیجه بگیرد. امیدوارم این اتفاق‌ با تمهیدات ویژه کادر فنی رخ دهد.

اختر درباره خریدهای جدید استقلال گفت: در نیم فصل خرید بازیکن سخت است. در استقلال که هواداران میلیونی دارد، وقتی قرار است بازیکنی جابه‌جا شود، باید کسی وارد تیم شود که بهتر از نفرات قبلی باشد و بتواند کار راه بیندازد. اگر بازیکنان بیایند و بازی نکنند و یا روی نیمکت باشند، نمی‌توانند موثر باشند. آرمان رمضانی در سایپا بازیکن قابلی بود اما سایپا با استقلال فرق می‌کند. امیدوارم او بتواند بازی‌های درخشانی که در سایپا داشت را در استقلال هم انجام دهد تا در دل هوادان جا بیفتد. برای موفق شدن در استقلال، مهاجم باید رضایت هواداران را کسب کند تا هوادار به بازیکن آرامش بدهند.

او در پاسخ به این سوال که آیا استقلال می‌تواند در آسیا موفق عمل کند، گفت: استقلال تیم پر افتخاری است و در گروه سختی قرار دارد. انقدر که تیم‌های دیگر از استقلال حساب می‌برند، استقلال از آن‌ها نمی‌ترسد. بازی‌های آسیایی با بازی‌های داخلی تفاوت دارد چون در لیگ تیم‌ها از یکدیگر شناخت دارند. یک حسن بازی‌ها این است که بازی‌ها به طور متمرکز در یک کشور برگزار می‌شوند. بازیکنان بیشتر آرامش دارند، استراحت بهتری دارند و امکانات بهتری وجود دارد. به همین خاطر راحت‌تر می‌توانند فشارهایی که در ایران روی آن‌ها است را تحمل کنند. مطمئن باشید استقلال با بازی‌هایی که انجام می‌دهد و حمایت مدیریت و کادر فنی می‌تواند از مرحله اول صعود کند. تا انجام بازی‌های آسیایی فاصله زیاد است و حسنی که وجود دارد این است که بازیکنان مصدوم، کرونایی و بازیکنانی که آمادگی لازم ندارند مثل دیاباته می‌توانند شرایط آرمانی را بدست بیاورند.

او در پایان گفت: برای هوادار امتیاز گرفتن و موفق شدن مهم است و در کنار این‌ها زیبا بازی کردن هم مهم است امیدوارم استقلال تازه و نویی را شاهد باشیم و بتوانیم بعد از سال‌هادر آسیا و لیگ برتر نتیجه لازم را بگیریم. نباید یادمان برود که استقلال فقط در صورت قهرمانی می‌تواند هواداران را خوشحال کند. اگر قرار باشد سهمیه بگیریم یا نایب قهرمان جام حذفی شویم که پارسال هم گرفته بودیم. امیدوارم با حمایت هواداران و کادر مدیریتی بتوانیم قهرمانی را بدست آوریم.

انتهای پیام