ابتلای نظامیان صهیونیست به سرطان به علت خدمت در یگان گنبدآهنین
ابتلای نظامیان صهیونیست به سرطان به علت خدمت در یگان گنبدآهنین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عده‌ای از نظامیان صهیونیست پس از پایان خدمتشان در ارتش این رژیم خبر دادند که به علت خدمت در یگان سامانه گنبدآهنین به سرطان مبتلا شده‌اند. پایگاه خبری «عرب۴۸»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص گزارش داد که یک تحقیق جدید نشان می‌دهد […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عده‌ای از نظامیان صهیونیست پس از پایان خدمتشان در ارتش این رژیم خبر دادند که به علت خدمت در یگان سامانه گنبدآهنین به سرطان مبتلا شده‌اند.

پایگاه خبری «عرب۴۸»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص گزارش داد که یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که میزان شکایت‌ نظامیانی که در یگان سامانه گنبد آهنین خدمت کرده‌اند، به شکل چشم‌گیری بالاست آن هم در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی این تحقیق را رد می‌کند و می‌گوید که میزان ابتلای افرادی که در یگان گنبدآهنین خدمت کرده‌اند، همچون دیگر یگان‌های نظامی عادی است.

با این حال،‌ یدیعوت آحارانوت گفت‌و‌گویی داشته با ده نظامی صهیونیست که در یگان سامانه گنبد آهنین خدمت کرده‌اند و به سرطان مبتلا شده‌اند؛ افرادی که تعدادی از آن‌ها، از وزارت جنگ این رژیم در پی این مسئله شکایت کرده‌اند.

آحارانوت نوشت که نظامیان صهیونیست به رادارهای بزرگ گنبد آهنین «چیپسر» یا  «توستر»‌ می‌گویند. «ران مازور» یکی از نظامیان صهیونیست در این خصوص می‌گوید که پس از گذشت یک سال از زمان خروج او از ارتش، مشخص شده است که او به سرطان استخوان مبتلا شده و ارتش به شکایت‌های او در این رابطه اعتنایی نمی‌کند.

«یهونتان حایمویچ» از دیگر نظامیانی که در یگان گنبد آهنین خدمت کرده و به سرطان مبتلا شده، می‌گوید: «زمانی که در نزدیکی رادار [گنبد آهنین] حضور پیدا می‌کنید، حس می‌کنید که بدنتان از درون می‌جوشد. اگر بتوانید تصور کنید که برای غذا در مایکروویو چه پیش می‌آید، این موضوع حقیقت می‌یابد. احساس می‌کنید که حرارت از راه موج [به بدنتان] می‌رسد».

حایمویچ با اشاره به اینکه در سن ۲۲ سالگی متوجه شده که مبتلا به سرطان است، می‌افزاید: «یک توده در گردن [من] به اندازه یک توپ پینگ پنگ به شریان اصلی [بدنم]‌ فشار وارد کرد و عملا باعث شد پمپاژ خود در بدنم از متوقف شود از این رو تحت درمان شیمیایی و پرتودرمانی قرار گرفتم».

مطابق با این گزارش،‌ «شیر طهر» یکی دیگر از نظامیان صهیونیستی که به سرطان مبتلا شده، در این ارتباط گفت: «هیچ تجهیزاتی برای پیشگیری به ما نمی‌دهند». او در ادامه می‌افزاید که تنها دَه ماه پس از خروج از ارتش در قسمت پایین‌تنه پشت خود و پایاهایش احساس درد کرده است. 

طهر ادامه داد:‌ «تشخیص داده شد که من به سرطان خون مبتلا شدم». او همچنین اشاره می‌کند که یکی از دوستانش که در یگان سامانه گنبد آهنین خدمت کرده بود، بر اثر ابتلا به سرطان درگذشته است. طهر در این خصوص می‌گوید: «او به من گفت که افراد دیگری را می‌شناسد که به سرطان مبتلا شده‌اند و یک چیز در اینجا غیرمنطقی است. من به او گوش ندادم و فکر نمی‌کردم که این مسئله مربوط به ارتش باشد. پس از یک سال سرطان بازگشت و او درگذشت».

«لِوانا لِوی» مادر «هیلی لِوی» که از دیگر افرادی که در یگان سامانه گنبد آهنین خدمت می‌کرد و بر اثر ابتلا به سرطان دو سال پیش درگذشته است، در این خصوص اظهار داشت که دخترش «هشت ماه پس از خروج از ارتش به سرطان مبتلا شده و آن‌ها ارتباط میان بیماری و خدمت او در [یگان] گنبد آهنین را باور نکردند».

لوی خاطر نشان می‌کند که در خانواده آن‌ها هیچگونه ابتلا به سرطانی وجود ندارد و می‌‌افزاید که پیشتر با دخترش در یکی از پایگاه‌های نظامی دیدار کرده و از او پرسیده است: «آیا این خیلی خطرناک نیست که ما تا این اندازه به رادار نزدیک شده‌ایم؟ اینطور به نظر رسید که آن‌ها خیلی در معرض [اشعه] قرار دارند».

«یونتان شوف» از وکلای تعدادی از نظامیانی که بر اثر خدمت در یگان گنبد آهنین به سرطان مبتلا شده‌اند، در این خصوص می‌گوید که پرونده موکلانش مثل پرونده تکاوران دریایی است که در رودخانه آلوده شیرجه می‌زنند.

او در ادامه گفت که ارتش باید نوع برخورد و توجه خود به این شکایت‌ها را تغییر دهد تا اذعان به آسیب نظامیان صورت بپذیرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که عملکرد سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی علی‌رغم هزینه‌های گزافی که بابت تولید آن پرداخت شده، اخیرا در فلسطین اشغالی جنجال‌برانگیز بوده است.

پس از گزارش‌ اخیر درباره انفجار یک موشک در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیمونای رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که پدافند هوایی این رژیم در رهگیری موشکی که از خاک سوریه شلیک شده بود، ناموفق عمل کرده است.

خبرنگار شبکه «العربیه» در فلسطین اشغالی نیز در این خصوص گزارش داده بود که گنبد آهنین دو بار در رهگیری موشک ناموفق عمل کرده است.

انتهای پیام/ص