آگاه‌سازی عمومی در شفاف‌سازی، دستور کار شهرداری تبریز است
آگاه‌سازی عمومی در شفاف‌سازی، دستور کار شهرداری تبریز است
شهردار تبریز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز گفت: آگاه‌سازی عمومی در خصوص شفاف‌سازی و سالم‌سازی محیط، در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است.

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در همین دو، سه روز اخیر و پس از معارفه، با همکاران در مناطق و سازمان‌های شهرداری در حال بررسی وضعیت جاری بودیم و در دو، سه حوزه که قرار است اقدامات اساسی انجام یابد، کمیته‌هایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در کنار دیگر مواردی که انجام خواهد گرفت، بحث حمل و نقل عمومی، شهرداری الکترونیک و حاشیه‌نشینی را می‌خواهیم پیش ببریم. در حوزه حاشیه‌نشینی دو موضوع را پیگیری خواهیم کرد. یکی، اقداماتی است که زندگی را برای ساکنان آنجا تسهیل خواهد کرد و دیگری، رفع خطر از مناطق حاشیه‌نشین است که کاری بزرگ است.

شهردار تبریز با بیان اینکه برخی مناطق به‌صورت عمودی و غیراستاندارد توسعه می‌یابد، گفت: تا جایی که می‌توانیم به‌صورت عملی و یا فرهنگی مردم را از این موضوع آگاه خواهیم کرد. در بحث رفع خطر، ما می‌توانیم با طرح‌های مقاوم‌سازی برخی از ساختمان‌ها را رفع خطر کنیم. برچیدن ساختمان و بازسازی آنها دیگر راهکار رفع خطر است.

وی ادامه داد: در این حوزه نیز تیمی متشکل از کارشناسان در حال بررسی اوضاع و برآورد قیمت هستند که به سمع و نظر شورا خواهد رسید.

رنجبر خصوص حوزه حمل و نقل، عنوان کرد: در دوران شیوع کرونا با کاهش سفرهای درون‌شهری مواجه بودیم و معلوم نیست این اتفاق تا چه زمانی ادامه داشته باشد. در این حوزه با مدیران بخش‌ها جلساتی برگزار کرده ایم و موضوع افزایش خودروهای عمومی را برای دوران پساکرونا و بازگشایی مدارس و افزایش واکسیناسیون مدنظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: ما تولید داخلی در زمینه اتوبوس و مینی‌بوس نداریم و از طرفی واردات این خودروها خیلی محدود است. البته در این خصوص در داخل استان پتانسیل داریم که صحبت‌هایی در این ارتباط داشته ایم. بودجه خوبی در این حوزه داریم و اوراق مشارکت نیز اخذ خواهد شد. اینکه دنبال اتوبوس باشیم یا مینی‌بوس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شهردار تبریز همچنین به موضوع شفاف سازی و مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در این حوزه کارهایی انجام شده اما نیمه‌تمام مانده است. امروز ما هنوز نتوانسته‌ایم بحث صدور پروانه را به‌صورت آنلاین و مجازی به مردم ارائه کنیم. در رابطه با شفاف‌سازی و سالم‌سازی محیط، بحث آگاه‌سازی عمومی در این حوزه را در دستور کار قرار داده‌ایم.