آمارهای حوزه اشتغال واقعی نیست/ افزایش شدید قیمت‌‎ها شوک شدیدی بر مردم وارد کرد
آمارهای حوزه اشتغال واقعی نیست/ افزایش شدید قیمت‌‎ها شوک شدیدی بر مردم وارد کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از اینکه دولت در حوزه اشتغال خود را دلخوش به آمارهای غیرواقعی کرده است، گفت: افزایش شدید قیمت‌‎ها و تورم لجام گسیخته شوک شدیدی بر پیکر جامعه و مردم وارد کرد که بر هیچکس پوشیده نیست. به گزارش قلم پرس، محمداسماعیل سعیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۱ آذر ماه) […]

نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از اینکه دولت در حوزه اشتغال خود را دلخوش به آمارهای غیرواقعی کرده است، گفت: افزایش شدید قیمت‌‎ها و تورم لجام گسیخته شوک شدیدی بر پیکر جامعه و مردم وارد کرد که بر هیچکس پوشیده نیست.

به گزارش قلم پرس، محمداسماعیل سعیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میاندستور خود، ضمن گرامیداشت روز مجلس و یاد و خاطره شهدای مجلس به ویژه شهید مدرس و همچنین گرامیداشت روز معلولین، اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل از خود گذشتگی شهدایی است که اعتقاد و ایمان راسخ جانم خود را فدای آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی کردند لذا این انقلاب هیچگاه به بن بست نخواهد رسید چراکه پشتوانه این انقلاب ایمان راسخ ملت و خون شهداست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت‌های مهمی در داخل کشور داریم که می‌توانیم با توکل به خدا و با اعتماد مردم غیور و صبور و همچنین ظرفیت‌هایی که در منابع طبیعی داریم از تمامی گردنه‌ها با موفیت عبور کنیم همانطور که در طول ۴۰ سال گذشته از این گردنه‌ها به خوبی عبور کردیم و این مسئله فقط نیاز به تدبیر و حسن تدبیر دارد.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که اعتقاد دارند این انقلاب به بن رسیده و باید پای میز مذاکره با دشمن نشست باید بدانن که اشتباه می‌کنند؛ امروز دشمن ما آمریکا در نقطه ضعف خود قرار گرفته است و با تمامی نقشه‌های فکری که در منطقه داشت شاهد افول  آن در منطقه هستیم. آمریکا یکی پس از دیگر در منطقه در حال از دست دادن پایگاه‌های خود است و این مسئله کاملا مشهود است.

سعیدی خطاب به مسئولان کشوری تصریح کرد: افزایش شدید قیمت‌‎ها و تورم لجام گسیخته شوک شدیدی بر پیکر جامعه و مردم وارد کرد که بر هیچکس پوشیده نیست لذا لازم است اقدامی عاجل نسبت به ترمیم بخشی از این شکاف ایجاد شده در حوزه قدرت خرید مردم صورت گیرد. امروز مردم در فشار شدید اقتصادی بوده و دولت نباید از مردم غافل شود.

آمارهای حوزه اشتغال واقعی نیست

این نماینده مردم در مجلس فاصله گرفتن از مردم را فاصله گرفتن از آرمان‌‎های امام و انقلاب دانست و گفت: دولت در حوزه اشتغال نیز خود را دلخوش به آمارهایی کرده که گویی ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده است در حالیکه این آمارها واقعی نیست و مشکل مردم نه تنها حل نشده بلکه بلکه یأس و ناامیدی مقامات مربوطه را هم به دنبال داشته است.

وی یکی از اولویت‌های اصلی کشور را ایجاد اشتغال پایدار از طریق رونق بخش تولید دانست و گفت: این اقدام در کنار توسعه صادرات با اخذ نظر کارشناسان باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مطالبات به حق فرهنگیان نیز باید دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: علی رغم همه وعده‌های داده شده در این حوزه این مسئله هنوز اندرخم کوچه اول گیر کرده است. نپرداختن به مشکل فرهنگیان موجب به تأخیر افتادن مسیر توسعه کشور خواهد بود و مسائل و مشکلات فرهنگیان در اولویت باشد.

وی با طرح این سئوال که چرا سرانه مدارس به صورت قطره چکانی پرداخت می‎‌شود، اظهار کرد: چرا موقعیت اجتماعی فرهنگیان تضعیف می‎‌شود.

سعیدی اظهار کرد: معیشت بازنشستگان نیز از سال ۹۲ تا ۹۶ حدود ۶۳ درصد کاهش قدرت خرید ارمغان سیاست‌های اقتصادی دولت برای آنان به دنبال داشته است و از اواخر سال ۹۶ تا این لحظه با افزایش شدید قیمت‌ها بعضا تا سه برابر محاسبه کنید که چه اتفاقی در هزینه درآمد این قشر عزیز جامعه افتاده است، بازنشسته‌ها آیینه شاغلین ما هستند، چرا توجهی نمی‎شود؟ تا کی باید منتظر یکسان سازی و ایجاد تعادل در حقوق و مستمری بازنشستگان باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه ترمیم حقوق بازنشستگان نیز اصلاح ورودی و خروجی صندوق های بازنشستگی و واگذاری بنگاه های اقتصادی برخی صندوق ها و تبدیل آن به سرمایه گذاری یعنی گذر از بنگاه داری به سرمایه گذاری اتفاق افتاده، چرا که بنگاه داری تبدیل شده به حیات خلوت  دولت ها تبدیل شده که افرادی بی کفایت را در هیات مدیره این بنگاه ها به مسئولیت بگمارند و با سوء مدیریت حقوق بازنشستگان عزیز پایمال می‎شود.

وی تأکید کرد: یکی از محورهای توسعه در شرایط کنونی ( با توجه به وجود فارغ التحصیلان و دانشمندان قابل توجه در داخل کشور در زمینه اینترنت و تکنولوژی‎های نوین مربوط) باید اینترنت باشد. برابر پیش بینی‌های متخصصین امر در سال ۲۰۲۰ ترنور مالی از این محل حدود ۷۰۰۰ میلیارد دلار است که آمریکا برای ۲۹ میلیون نفر و هند ۱۵ میلیون نفر اشتغال از این موضوع پیش بینی کرده است.

سعیدی افزود: حال من سئوالم از مسئولان مربوط این است که سهم کشور ما در سال ۲۰۲۰ یعنی دو سال دیگر یعنی ۱۴۰۰  چقدر هست؟ اگر برای سهم یک درصدی برنامه ریزی کنیم حدود ۷۰ میلیارد دلار خواهد بود فلذا توجه آقای رئیس جمهور را به این موضوع مهم جلب می‎کنم که در حوزه نفت و مشتقات آن مهم است ولی ابزاری شده در دست قدرت‌های جهانی برای فشار.

ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل

وی همچنین بر لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل با تکیه بر ظرفیت‌‎های داخلی تأکید و اظهار کرد: ناوگان درون و برون شهری در وضعیت بسیار اسف ناکی است که بسیار پرهزینه و پرخطراست.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه و لزوم احیای آن و واگذاری اعتبارات برای پیشبرد برخی پروژه‌های مهم و تأثیرگذار، اظهار کرد: کشاورزی و دامپروری در حاشیه دریاچه ارومیه در شرایط بسیار نامطلوبی به سر می‎برند به طوریکه از یک طرف شوری آب قنات‌ها و خشکی آب باعث لطمه و صدمه به باغات شده و از طرف دیگر خشک شدن این دریاچه باعث ناامیدی کشاورزان و ترس از آینده شده است./