آمادگی آستان قدس رضوی و اتاق تبریز برای انجام همکاری های مشترک
آمادگی آستان قدس رضوی و اتاق تبریز برای انجام همکاری های مشترک
رئیس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان و مشاور و نماینده تولیت آستان قدس رضوی ضمن دیدار با نائب رئیس اتاق تبریز و جمعی از فعالان اقتصادی استان، از آمادگی برای انجام اقداماتی مشترک با این اتاق خبر داد.

به گزارش قلم پرس، محمد دلبری گفت: رویکرد جدید تولیت آستان شفاف سازی فعالیت های آستان و مردمی کردن حداکثری شرکت ها از طریق ورود به بازار سرمایه و بورس است.

وی با تحسین روحیه ولایت مداری، خیرخواهی و غیرت دینی مردم آذربایجان، بویژه فعالان وصنعت گران این دیار، ارادت خاصه به حضرت امام رضا علیه السلام را بزرگترین پشتوانه آستان قدس رضوی عنوان کرد.

دلبری ضمن تبیین فرایند جذب موقوفات، مردم تبریز را در حوزه وقف از پیشروان کشور خواند و بر نقش توسعه محلی موقوفات در رویکرد جدید آستان تاکید کرد.

او ادامه داد: در راستای سیاست های کاهش تصدی گری و حمایت از فعالیت های دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، با تاکید تولیت در سال ۱۴۰۱، آستان قدس رضوی با تهیه بسته حمایتی از این مجموعه ها ضمن شفاف سازی در قالب حضور در بورس و همچنین بصورت مشارکت با بخش خصوصی توانمند، متعهد و متخصص اقدامات اساسی انجام داده است.

نماینده و مشاور تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: اتاق های بازرگانی که تبلور و تجلی توان بخش خصوصی هستند می توانند در تحقق این کار بزرگ نقش آفرینی کنند و اتاق بازرگانی تبریز هم که از توان بالایی برخوردار است دراین مهم، پیش قدم شود.

عباس کمالی نائب رئیس اتاق تبریز نیز با اشاره به عشق و ارادت مردم، تجار و بازرگان تبریز و آذربایجان به امام هشتم(ع)، بر آمادگی اتاق و فعالان بخش خصوصی برای انجام همکاری های مشترک با آستان قدس رضوی تاکید کرد و از رویکرد جدید آستان در شفاف سازی، حضور در بورس و استفاده از تجارب بخش خصوصی تشکر و آن را امری هوشمندانه و موثر خواند.

در ادامه این بحث مقرر شد کارگروهی در اتاق تبریز، زمینه های همکاری مشترک را بررسی و عملیاتی نماید.