آل‌هاشم : ثروت‌های بادآورده و امتیازات انحصاری موجب فساد در جامعه می‌شود
آل‌هاشم : ثروت‌های بادآورده و امتیازات انحصاری موجب فساد در جامعه می‌شود
امام جمعه تبریز درباره ثروت‌های بادآورده و امتیازات انحصاری که موجب فساد در جامعه می شود، هشدار داد.

به گزارش قلم پرس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز امروز در دومین جمعه خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی قرن جدید در سال ۱۴۰۱ و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز با بیان اینکه یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا عدالت است، اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به عدالت مبارزه با فقر و فساد  مخصوصا فساد اقتصادی است.

وی بر مبارزه با فساد اقتصادی و ثروت‌های بادآورده و امتیازات انحصاری تاکید کرد و گفت: راه‌های کسب ثروت باید مشروع شود اگر کسانی از راه های نامشروع کسب ثروت کنند نوعی فساد بوده و باید اصلاح شود.

خطیب جمعه تبریز افزود: اگر کسانی با امتیازات ویژه و بی‌جا  ثروت‌های بادآورده بدست می‌آورند و دیگران را به قیمت اینکه خودشان ثروتمند شوند فقیر می‌کنند، فساد بوده و باید اصلاح شود.

آل‌هاشم تصریح کرد: اگر در جامعه امتیازات انحصاری به وجود آوردند و همه نتوانستند از فرصت‌های لازم به طور برابر استفاده کنند، فساد بوده و حتما باید اصلاح شود.

راهیان نور بهترین راه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

وی با تمجید از راه اندازی دوباره کاروان‌های راهاین نور پس از دوران کرونایی، عنوان کرد: جریان فرهنگی راهیان نور عظمت حضور رزمندگان سپاه اسلام را در برابر قدرت‌های شرق و غرب به رخ جهانیان کشید و این هدایت داهیانه را مدیون رهبر کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید همین راهیان نور است.

آل‌هاشم یادآور شد: کاروان‌های راهیان نور جریان عظیم فرهنگی است که باعث ماندگاری دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس می‌شود.

روحانیت به هیچ وجه با مهربانی و حضور در طبیعت مخالف نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود از روز طبیعت به عنوان روز خاطره‌ها نام برد و عنوان کرد: برخی‌ها خیال می‌کنند که روحانیت مخالف این روز است نه خیر اصلا این طور نیست بلکه روحانیت به هیچ وجه با مهربانی و حضور در طبیعت مخالف نیست.

امام جمعه تبریز بیان کرد: آنچه خواسته روحانیت در این روز است رعایت موازین شرعی و حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست است.

 آل‌هاشم ادامه داد: عید نوروز و ۱۳ فروردین بهانه‌ای است برای با هم بودن و باید در این روز طبیعت و منابع طبیعی را عزیز بشماریم.

جمهوریت رکن رکین قوام نظام اسلامی

وی ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: ۱۲ فروردین روز  تحقق مردم سالاری دینی در این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مردم با ۹۸.۸ درصدی علاقه خود را به این نظام ثابت کردند.

وی اظهار داشت:  جمهوری اسلامی می تواند دانشگاه ملت سازی و به طبع آن تمدن سازی باشد و رکن رکین قوام و ثبات نظام های مردم سالار جمهوریت است و جمهوریت تنها با حضور مردم و مشارکت سیاسی یک ملت تحقق می یابد.

امام جمعه تبریز ضمن تبیین شعار سال در بیانات رهبر انقلاب گفت: تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی نقش موثری دارد و از نهاد های مسئول به منظور سیاست گذاری کلان برای تحقق تولید ملی باید مطالبه صورت گیرد.

کمبودی در ارزاق ماه رمضان نداریم

حجت الاسلام آل هاشم بر ضرورت تامین کالاهای اساسی مردم برای ماه رمضان تاکید کرده و گفت: دیشب با استاندار آذربایجان شرقی و امروز با رئیس سازمان جهاد کشاورززی استان در رابطه تهیه ارزاق برای ماه مبارک رمضان صحبت هایی شد تا مردم در این خصوص دغدغه نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: طبق صحبت های مسئولین در رابطه تهیه مرغ، گوشت، خرما و برنج در ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی نداریم.

انتهای پیام/