آلمان همکاری خود با افغانستان را پس از پایان ماموریت نظامی ادامه می‌دهد
آلمان همکاری خود با افغانستان را پس از پایان ماموریت نظامی ادامه می‌دهد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «هایکو ماس»، وزیر خارجه‌ آلمان، در دیدار با رییس جمهور افغانستان تاکید کرد که پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان، به همکاری‌های خود ادامه می‌دهد. ماس روز پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت، در یک سفر رسمی به کابل آمده و با اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، […]

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «هایکو ماس»، وزیر خارجه‌ آلمان، در دیدار با رییس جمهور افغانستان تاکید کرد که پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان، به همکاری‌های خود ادامه می‌دهد.

ماس روز پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت، در یک سفر رسمی به کابل آمده و با اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شواری عالی مصالحه ملی افغانستان، دیدار کرد.

وی در دیدار با رییس جمهور افغانستان گفت که آلمان به عنوان یک شریک متعهد برای مردم افغانستان باقی می‌ماند.

ماس افزود که هرچند مأموریت نظامی این کشور در افغانستان در حال پایان یافتن است، این کشور اما به مشارکت و همکاری‌خود در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر وزیر خارجه آلمان طالبان را مخاطب قرار داد و گفت که افغانستان شدیداً به کمک‌های بین‌المللی نیاز دارد.

وی هشدار داد که اگر طالبان دستاوردهای دو دهه‌ اخیر از جمله مسایل حقوق بشری را نادیده بگیرند، این کمک‌ها قطعاً پایان می‌یابد.

گفتنی است که وزیر دفاع آلمان در حالی به افغانستان سفر کرده است که قرار است نیروهای این کشور هم‌زمان با سایر نیروهای خارجی تا یازدهم سپتامبر سال جاری افغانستان را ترک کنند. پیش از این وزیر خارجه آمریکا نیز در یک سفر رسمی به کابل گفته بود که خروج نیروهای خارجی از افغانستان به معنای قطع کمک‌ها نیست.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده بود که پس از خروج نیروهای خارجی فصل جدید از روابط دیپلماتیک شکل می‌گیرد و جامعه بین‌المللی به کمک‌هایش در عرصه‌های مختلف ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ ر