آرمان‌خواهی در گرو نگاه جهادی به رشد علمی در دانشگاه است
آرمان‌خواهی در گرو نگاه جهادی به رشد علمی در دانشگاه است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه، مرکز پویایی و بالندگی و نقطه ثقل توسعه و آبادانی هر کشوری است، گفت: هر کشوری برای رسیدن به قله‌های توسعه و پیشرفت، ناگزیر از رساندن دانشگاه و محیط علمی خود به ترازی است که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین […]



استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه، مرکز پویایی و بالندگی و نقطه ثقل توسعه و آبادانی هر کشوری است، گفت: هر کشوری برای رسیدن به قله‌های توسعه و پیشرفت، ناگزیر از رساندن دانشگاه و محیط علمی خود به ترازی است که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح حامیم در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: دانشگاه محل جوشش تحقیق و پژوهش برای توسعه افق‌های علمی و آینده و آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی است که این خصیصه اختصاص به قشر جوان و دانشجو دارد و از دستاوردهای انقلاب است.

وی ادامه داد: امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی، تمام توجه خود را به قشر جوان و دانشجو اختصاص داد که برون‌داد آن، بروز و ظهور جوانانی مانند شهید باکری است که دوست و دشمن را متعجب و متحیر کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آرمان‌خواهی امروز هم از مطالبات رهبر معظم انقلاب از جوانان و دانشجویان است، افزود: رشد علمی کشور، تابع تلاش اساتید و مربیانی است که به این مساله به‌عنوان جهاد می‌نگرند و همین نگاه است که‌ می‌تواند ما را به آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی برساند.

وی با بیان اینکه یاری‌گری برای مردم و دولت، دو ویژگی دانشگاه تراز انقلاب است، افزود: دانشگاه، استاد و دانشجو باید مراقبت کنند که انفعال و انحراف، گریبان‌گیر جامعه نشود؛ استاد و دانشجوی باایمان، موانع را می‌بیند و برای حل آن جهاد علمی می‌کند.

خرّم افزود: هجمه‌هایی که دشمن علیه نظام، ملت و مملکت می‌کند همان انحراف است که مصداق عینی آن در اغتشاشات پارسال دیده شد، اما دشمن نتوانست توده مردم را با نقشه‌های شوم  خود همراه کند.

وی اظهار داشت: دشمن امروز آشکارا به میدان آمده و ترویج برهنگی می‌کند؛ در اغتشاشات سال گذشته دشمن دنبال این بود که جریان دانشگاه و مجموعه‌های علمی از برنامه‌های شوم آنها حمایت کند، اما دانشگاه و دانشگاهیان زودتر از بقیه به نیت خبیثانه دشمن اشراف پیدا کردند.

خرّم تاکید کرد: دانشگاه باید گره‌های ذهنی جوانان را درباره مفاهیمی چون میهن، نظام و پرچم که برای حفظ آنها خون ۳۰۰ هزار شهید ریخته شده است، باز و آنان را نسبت به برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن آگاه کند.

وی افزود: باید خودمان را برای یک مبارزه در این میدان آماده کنیم و اگر تلاش کنیم، مانند ۴۴ سال گذشته موفق خواهیم شد

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح حامیم، گفت: امیدوارم دستاورد این طرح موجب هم‌افزایی بیشتر در حوزه پژوهش و مطالعه شود و همه دانشجویان عزیز برای نبرد در حوزه‌های علمی و پژوهشی آماده شوند.

پایان پیام/