آذربایجان با برف به پیشواز چیلله می رود
آذربایجان با برف به پیشواز چیلله می رود

به گزارش قلم پرس از تبریز، افشین ابراهیمی مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی اظهار داشت: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی از شب دوشنبه ۲۹ آذر ماه وارد استان شده  و سبب بارش برف، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی تا شدید و کولاک برف در کلیه نواحی استان می شود. وی با […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، افشین ابراهیمی مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی اظهار داشت: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی از شب دوشنبه ۲۹ آذر ماه وارد استان شده  و سبب بارش برف، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی تا شدید و کولاک برف در کلیه نواحی استان می شود.

وی با اشاره به بارش برف و مه و کولاک برف از شب دوشنبه تا صبح سه شنبه و شب چهارشنبه تا صبح پنجشنبه، افزود: اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ای ، مه گرفتگی و کاهش دید افقی در جاده های شهری و روستایی  و همچنین احتمال مسدود شدن برخی از راه  های اصلی، فرعی، روستایی و گردنه ها به ویژه راه های مرتفع و کوهستانی دور از انتظار نبوده و توصیه می شود از سفر های غیر ضروری اجتناب و اقدامات پیش گیرانه انجام گیرد.

ابراهیمی  با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید به ویژه سه شنبه شب چهارشنبه،  بیان کرد: احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن سرشاخه‌های درختان بر اثر وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود.

مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی تاکید کرد: به هم استانی‌های توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آوردند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴