آذربایجان‌شرقی سومین استان پرمصرف گاز در کشور
آذربایجان‌شرقی سومین استان پرمصرف گاز در کشور
مدیرعامل شرگت گاز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۶۴ درصد گاز استان در بخش خانگی مصرف می‌شود، گفت: این استان سومین استان پرمصرف گاز در کشور است.

به گزارش قلم پرس، نادر کمالی، مدیرعامل شرگت گاز آذربایجان‌شرقی، امروز در  سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و ۹۲۶ هزار مشترک، تحت پوشش گاز در استان بوده و برابر تعهدات گازرسانی امسال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت الهی گاز بهره‌مند شده و درصد برخورداری جمعیت استان از گاز طبیعی به رقم ۹۹.۵ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دورترین نقطه استان از نعمت گاز بهره‌مند هست، گفت: شبکه گازرسانی در جاهایی که گاز نداشتند ایجاد خواهند شد و به زودی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرگت گاز  استان ادامه داد: از سال ۶۸ تا الان گازرسانی در استان انجام شده و الحمدالله این نعمت در سراسر استان جاری است.

وی خاطرنشان کرد: با شعار گاز محور عدالت و توسعه پیش رفته‌ایم و الحمدالله استان از این نعمت در حال استفاده است.

کمالی بیان داشت: با نظام مقدس جمهوری اسلامی گاز به یک شاخصه عدالت تبدیل شد تا همه خانوارها از آن بهره ببرند.

۹۸.۲ جمعیت روستای آذربایجان شرقی از  شبکه گاز برخوردارند

وی یادآور شد: در حال حاضر صددرصد جمعیت شهری و ۹۸.۲ جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه گاز هستند و خدمات شرکت در حال رسیدن به نقاط کاملا محروم و دور از دسترس و حتی صعب‌العبور است.

مدیرعامل شرگت گاز  استان بیان داشت: ایران سومین کشور تولیدکننده گاز بوده اما در مقابل چهارمین کشور مصرف‌کننده نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: گاز یک نعمت همگانی و محصول استراتژیک است و نباید صرفا خودمان استفاده کنیم زیرا باید برای آیندگان هم نگه داریم.

کمالی گفت: در حال حاضر کشورهای زیادی اعم از آذربایجان و قطر در حال صادرات هستند.

۶۴ درصد گاز در آذربایجان شرقی در بخش خانگی مصرف می‌شود/ آذربایجان شرقی سومین استان پرمصرف گاز در کشور

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد گاز استان در بخش خانگی مصرف می‌شود، گفت:  این استان سومین استان در مصرف گاز است و به عبارتی استان پرمصرفی می‌باشد.

مدیرعامل شرگت گاز  استان متذکر شد: ۵۰ درصد گاز استان در شهر تبریز مصرف می شود و اگر مردم خود شهر تبریز در مصرف صرفه‌جویی کنند قطعا یک صرفه‌جویی چشمگیری خواهد بود.

کمالی ابراز کرد:  کاهش یک درجه سانتی‌گراد از دمای خانه منجر به کاهش ۶ درجه‌ای مصرف گاز را در پی خواهد داشت.

وی گفت: اگر ۱۰ تا ۳۵ درصد از مصرف گاز خود نسبت به مدت مشابه را کاهش دهید مشمول تشویق‌ می‌شوند.

آذربایجان شرقی جزو استان‌های پرخطر در مسمومیت‌های گازی 

مدیرعامل شرگت گاز  استان متذکر شد: متاسفانه در میزان مسمومیت گازی جزو استان‌های پرخطر هستیم و در آمار به میزان آماری شهر تهران نزدیک می‌شویم.

وی ادامه داد: شیلنگ‌های بخاری، دودکش‌ها و غیره همیشه کنترل شود.

کمالی با اشاره بر اینکه هفت و نیم میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کمک شده است، گفت: عملیات گازرسانی، لوله‌کشی، اختصاص گاز رایگان به ۱۵۰ هزار نفر از مددجویان از جمله اقداماتی است که در سال جاری از بابت مسوولیت‌های اجتماعی انجام گرفته است.

بهره‌برداری از گاز رسانی به ۵۶ روستا در دهه فجر امسال

وی گفت: در دهه فجر امسال ۵۶ روستا از نعمت گاز بهره‌مند خواهد شد و همچنین ۱۰۰ درصد تعهدات از بابت شبکه‌گذاری و المک‌گذاری انجام گرفته است.

کمالی با اشاره بر اینکه پروژه یاغچیان مدت‌ها بود که معلق مانده بود که امسال این پروژه نیز عملیات اجرایی خود را شروع کرده است، ادامه داد: در روستای آبش احمد با مشکل کاهش فشار بودند که با تعریف پروژه یک خط تغذیه تعریف شد و از این بابت پیمانکار در سریع‌ترین زمان پروژه را شروع خواهد کرد.

کمالی اذعان داشت: استان ما از نظر گازی بسیار به گاز احتیاج دارد از این‌رو ما باید بیشتر قدر این نعمت را بدانیم و در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم.

انتهای پیام/