آخرین وضعیت مالیات و بیمه شاغلان صنعت چاپ
آخرین وضعیت مالیات و بیمه شاغلان صنعت چاپ

مدیرکل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در قانون صنعت چاپ از معافیت مالیاتی برخوردار است اما این قانون مغفول مانده است، گفت: مشکلاتی برای فعالان صنعت چاپ در کیفیت مبلغ پرداختی مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که وزارت ارشاد از طریق مجلس و با وضع قوانین […]



مدیرکل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در قانون صنعت چاپ از معافیت مالیاتی برخوردار است اما این قانون مغفول مانده است، گفت: مشکلاتی برای فعالان صنعت چاپ در کیفیت مبلغ پرداختی مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که وزارت ارشاد از طریق مجلس و با وضع قوانین لازم در حال پیگیری است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، علی اکبر ابراهیمی امروز در نشست هم اندیشی روسای اتحادیه چاپخانه داران کشور با موضوع “بررسی راهکارهای تحقق مهار تورم و رشد تولید در حوزه چاپ “در تبریز اظهار کرد: متولی اصلی صنعت چاپ در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به عنوان تولیت این صنعت برای ارتقاء و بالندگی این صنعت اهتمام دارد.

وی گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری و راهبردی صنعت چاپ که قاطبه‌ی فعالان این حوزه عضو این شورا هستند، اتفاق مبارکی است و امیدواریم ثمرات خوبی داشته باشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در قانون صنعت چاپ از معافیت مالیاتی برخوردار است اما این قانون مغفول مانده است، گفت: مشکلاتی برای فعالان صنعت چاپ در کیفیت مبلغ پرداختی مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که وزارت ارشاد از طریق مجلس و با وضع قوانین لازم در حال پیگیری است.

وی همچنین مکلف کردن شعبه‌های شهرستانی سازمان تامین اجتماعی نسبت به پوشش بیمه‌ای فعالان صنعت چاپ را از جمله اقدامات وزارت ارشاد دانست و افزود: صنعت چاپ یک صنعت راهبردی است و لازم است خدمات حمایتی مناسبی از آن صورت گیرد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه صنعت چاپ صنعتی گسترده و بزرگ و پیشران در تمام عرصه هاست گفت: هویت هر تولیدی بسته به صنعت چاپ است و مواد اولیه در این حوزه گران است و با تسهیلات اندک نمی ‌توان کاری از پیش برد.

وی تاکید کرد: تحریم های ناجوانمردانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران  و هزینه‌های سنگین در این عرصه نیارمند آن است که دولت توجه ویژه‌ای به صنعت مادر و تاثیرگذار چاپ داشته باشد و حمایت دولت از صنعت چاپ درواقع سرمایه گذاری برای نظام و کشور است.

مدیرکل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدم شناخت نسبت به قدرت و توان صنعت چاپ مشکلاتی را بوجود آورده است، افزود: اعطای وام تبصره ۱۶ و ۱۸ شامل سرمایه در گردش و تجهیز در حال اجراست اما درواقع  تسهیلات در نظر گرفته شده برای چاپ در حد و شان این صنعت نیست و باید گفت این مقدار به اندازه‌ای کم است که تنها مصرف یک روز کاغذ چاپخانه است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه صنعت چاپ جزو گرانترین صنعتها است، تصریح کرد: اعطای تسهیلات به میزان ۳۵۰ میلیون تومان به واحدهای چاپی کفاف هزینه‌های تجهیز و بهسازی ماشین آلات را نمی دهد.

وی افزود: وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی درصدد است تا نرخ تسهیلات به میزانی که نیاز فعالان چاپ را کفایت کند را  افزایش دهد و در همین راستا از صندوق توسعه نیز برای بهسازی ماشین آلات، تسهیلاتی اعطا می شود.

وی در ادامه به سه حوزه برنامه ریزی شده دفتر امور چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: حوزه مهارتی یکی از این حوزه ها است که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای فعالیت های آن در حال پیگیری است و  در حوزه متوسطه نیز  راه اندازی رشته چاپ در هنرستانها مورد نظر است و حوزه پژوهشی و تاسیس انیستیتو چاپ در دانشگاه امیرکبیر نیز از جمله فعالیت های در نظر گرفته شده در این راستا است.

مدیرکل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبریزیکی از قطب‌های صنعت کشور بوده و ظرفیت‌های متعددی را در حوزه صنعت چاپ به عنوان صنعت راهبردی و مکمل سایر صنایع دارد و صادرات قابل توجهی در حوزه محصولات چاپی و سایر محصولات غیرنفتی در آذربایجان‌شرقی اتفاق می‌افتد.

گفتنی است میزگرد تخصصی «بررسی راهکارهای تحقق مهار تورم و رشد تولید در حوزه چاپ» به‌ میزبانی تبریز و با حضور جمعی از روسای اتحادیه‌های تخصصی و مستقل استان‌های کشور برگزار ‌شد.

پایان پیام/