آخرین وضعیت تشکیل شرکت مس آذربایجان/ توجه به توسعه صنعت مس همزمان با روند استقلال مس سونگون
آخرین وضعیت تشکیل شرکت مس آذربایجان/ توجه به توسعه صنعت مس همزمان با روند استقلال مس سونگون

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی از تدوین اساسنامه شرکت مس آذربایجان خبر داد و گفت: ساختار پیشنهادی این شرکت، به شرکت ملی صنایع مس ایران پیشنهاد شده و بعد از بررسی حقوقی این موضوع و تصویب در هیأت دولت، ابلاغ خواهد شد. عابدین خرّم در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه مطالبه از شبکه استانی سهند، با اشاره […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی از تدوین اساسنامه شرکت مس آذربایجان خبر داد و گفت: ساختار پیشنهادی این شرکت، به شرکت ملی صنایع مس ایران پیشنهاد شده و بعد از بررسی حقوقی این موضوع و تصویب در هیأت دولت، ابلاغ خواهد شد.

عابدین خرّم در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه مطالبه از شبکه استانی سهند، با اشاره به اینکه تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان و استفاده از موهبت الهی معادن مس در استان، از مطالبات و آرزوهای دیرینه مردم منطقه و استان است، افزود: در جریان سفر رئیس جمهور به استان، این موضوع در حضور ایشان تشریح شد و بعد از سفر، سه دستور مجزا در این خصوص از سوی آیت‌الله رئیسی صادر شد.

وی افزود: رئیس جمهور بعد از انجام سفر استانی، سه موضوع استقلال مس سونگون به عنوان یکی از هولدینگ‌های شرکت ملی مس ایران، تأمین منابع لازم برای توسعه کامل این مجتمع و ایجاد شهرک صنایع پایین‌دستی مس و اختصاص حقوق طبیعی معادن به استان را مورد تاکید قرار داده است.

خرّم اظهار داشت: دغدغه ما این بود که همزمان با استقلال مس آذربایجان، مساله توسعه این صنعت هم مغفول واقع نشود و این توسعه، متناسب با ذخایر و اکتشافات مس در استان اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، جلسات متعددی در اواخر سال گذشته و امسال در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد و تصمیمات خوبی هم گرفته شد که درصورت تحقق، از ابعاد مختلف به توسعه استان و منطقه منجر خواهد شد.

خرّم تصریح کرد: مجتمع مس سونگون، یک معدن در سطح ملی و فراملی است و با حضور متخصصان و تغییراتی که در ساختار آن انجام خواهد شد، بارقه امیدی از نظر بهره‌برداری از ذخایر آن ایجاد شده است.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص آخرین وضعیت تشکیل شرکت مس آذربایجان، گفت: ساختار پیشنهادی و اساسنامه این شرکت به شرکت ملی صنایع مس ایران تحویل شده و قرار است پس از بررسی حقوقی، به هیأت دولت ارجاع شده و بعد از تصویب ابلاغ شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تاثیر استقلال مس سونگون و اختصاص حقوق دولتی آن به استان بر بودجه مصوب سالانه استان، گفت: این دو موضوع ارتباطی به هم ندارند؛ چراکه معادن، قوانین و مقررات مشخصی دارند و از نظر قانونی باید برای منطقه هزینه شوند و قرار نیست تداخلی بین این اعتبارات و بودجه سالانه استان ایجاد شود.

خرّم گفت: همان‌طور که رئیس جمهور هم تاکید کردند از محل حقوق دولتی و مسئولیت اجتماعی معادن برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه هزینه خواهد شد که تشکیل شرکت مس آذربایجان، به تسهیل این روند کمک می‌کند.
 

[ad_2]