آثار صادق طباطبایی گنجینه ای برای جامعه و نسل امروز است
آثار صادق طباطبایی گنجینه ای برای جامعه و نسل امروز است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آثار سیدمحمدصادق طباطبایی، آنها را گنجینه های قابل استفاده برای جامعه و نسل امروز عنوان کرد و گفت:خاطرات ایشان با امام (ره) می تواند برای ادامه راهش الگوی خوبی برای جوانان باشد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، علی جنتی عصر دوشنبه در آیین نخستین سالگرد […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آثار سیدمحمدصادق طباطبایی، آنها را گنجینه های قابل استفاده برای جامعه و نسل امروز عنوان کرد و گفت:خاطرات ایشان با امام (ره) می تواند برای ادامه راهش الگوی خوبی برای جوانان باشد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، علی جنتی عصر دوشنبه در آیین نخستین سالگرد یادبود سید محمد صادق طباطبایی در شهر کتاب با اشاره به ویژگی های وی، اعتدال و میانه روی در تمام امور و فعالیت های سیاسی و اجتماعی و زندگی شخصی را، مشی او برشمرد.

عضو کابینه دولت یازدهم همچنین با اشاره به مهم بودن نقش سید طباطبایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد که راه اعتدالی که او دنبال می کرد ما نیز بتوانیم ادامه دهنده آن باشیم.
جنتی در ادامه سخنان خود به ذکر خاطراتی از زنده یاد طباطبایی اشاره کرد و افزود: وی و همسرش برخلاف سفر بعضی از ایرانی ها به اروپا، بسیار مقید به اصول اسلامی بوده و از این نظر زبانزد خاص و عام بودند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین به آثار و کتب باقی مانده از زنده یاد طباطبایی اشاره و ابراز امیدواری کرد که با کمک خانواده وی این کتاب ها در سطح وسیع تری منتشر شوند چراکه این آثار گنجینه های قابل استفاده ای برای جامعه بوده و خاطرات طباطبایی با امام (ره) می تواند در ادامه راه وی برای جوانان الگوی خوبی باشد.
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به نخستین آشنایی خود با سید صادق طباطبایی اشاره و افزود: وی دبیر بین المللی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا بود و در اعتصاب غذای سال ۱۳۵۶ روحانیون مبارز نجف و دانشجویان مقیم اروپا نقش مهمی را برای برپایی اعتصاب غذا در کلیسای سن مری پاریس ایفا کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشغله کاری خود هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه چند سالی است ارتباطم با آقای طباطبایی کم شده بود اما در سه سال اخیر چند بار به وزارتخانه آمد و طرح های خوبی را ارائه کرد اما مشخص بود که ایشان از تنگی نفس رنج می برد.
حجت الاسلام سیدمحمود دعایی نیز در این مراسم با ذکر صفات و فعالیت های سیدمحمد صادق طباطبایی در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد.
در این مراسم شماری از دوستان و همکاران سید محمد صادق طباطبایی خاطراتی از وی نقل کردند.
غزاله طباطبایی دختر ایشان نیز بخشی از فعالیت های علمی پدرش را تشریح کرد.