آتش سوزی پتروشیمی بیستون کرمانشاه پس از ۵ ساعت، مهار شد
آتش سوزی پتروشیمی بیستون کرمانشاه پس از ۵ ساعت، مهار شد

آتش سوزی در پتروشیمی ال ای بی بیستون کرمانشاه پس از ۵ ساعت ، مهار شد. به گزارش  قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که ۳ ساعت پس از شروع آتش سوزی در پتروشیمی بیستون ، به کرمانشاه سفر […]

آتش سوزی در پتروشیمی ال ای بی بیستون کرمانشاه پس از ۵ ساعت ، مهار شد.

به گزارش  قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که ۳ ساعت پس از شروع آتش سوزی در پتروشیمی بیستون ، به کرمانشاه سفر کرد و در محل حادثه حضور یافت ، ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه از مهار این آتش سوزی خبر داد و گفت : پس از حدود ۵ ساعت از وقوع حادثه سرانجام با تلاش نیروهای آتش نشان و متخصصان پتروشیمی ، شعله های برآمده از مخزن ۶۰۴ پتروشیمی ال ای بی بیستون کرمانشاه فروکش کرد.
وی افزود : هم اکنون عملیات فوم و آب پاشی بر روی مخزن حادثه دیده و مخازن اطراف آن در حال انجام است تا خطر دوباره شعله ور شدن آتش به طور کامل ، رفع شود.
رضا محمودیان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه هم در خصوص علت این حادثه گفت : علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است و به زودی اعلام می شود.
وی از نیروهای امداد رسان هلال احمر ، آتش نشان و پرسنل پتروشیمی و نیروگاه حرارتی بیستون که در مهار آتش نقش داشتند ، تشکر کرد.
گفتنی است ؛ حادثه آتش سوزی در پتروشیمی ال ای بی بیستون کرمانشاه در حدود ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه و به علت انفجار مخزن ۶۰۴ حاوی سوخت لایت رخ داد که در همان لحظات اولیه با تلاش نیروهای مختلف امدادی ، از سرایت آتش به ۸ مخزن اطرافش جلوگیری ، و در مراحل بعدی با آب پاشی مداوم توسط واحدهای مختلف آتش نشان مستقر در محل ، هم اکنون این آتش سوزی به طور کامل مهار شده و مراقبت های بعدی برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره آن در حال انجام است.
مجتمع پتروشیمی بیستون کرمانشاه که الکیل بنزن خطی LAB والکیلات سنگین HAB تولید می کند ، در ۱۵ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا واقع شده است.
خوراک این پتروشیمی سالانه ۳۸۶ هزار تن نفت سفید و ۱۹ هزار تن بنزن است.