صداقت، وقت‌شناسی و برخوردمحترمانه با مشتری اولویت کار در شغل دفترداری
صداقت، وقت‌شناسی و برخوردمحترمانه با مشتری اولویت کار در شغل دفترداری
مسئول دفتر امور برق قراملک گفت: من این شغل را با عشق انجام داده‌ام و به کارآموزانی که پیش من می‌آیند توصیه می‌کنم که در کار خود صداقت داشته باشند، وقت‌شناس باشند و با مشتری برخورد محترمانه داشته باشند.

قلم پرس، گفت و گو / نگارنده: علی سلیمی: از همان ابتدای کارش در امور دفتری مشغول به کار شده و همچنان باعلاقه کار خود را ادامه می‌دهد، همه از کار و برخورد خوب او با ارباب‌رجوع تعریف می‌کنند، او خانم حمیده علی پوران مسئول امور دفتری امور برق قراملک است، برای گفت‌وگو با وی به امور برق قراملک رفتم، وقتی وارد دفتر کارش شدم با خوش‌رویی از حضور من در آنجا استقبال کرد، در همان ابتدای کار چند ارباب‌رجوع مراجعه کردند و او بین گفت‌وگو با آرامش پاسخ آنها را می‌داد. از او درباره روزهای شروع به کارش در شرکت برق پرسیدم گفت: از سال ۱۳۷۳ با مدرک تحصیلی‌ دیپلم در این شرکت مشغول به کار شدم که در ابتدا به مدت شش ماه به‌عنوان نیروی روزمزد کار کردم و بعدها به کارمند رسمی تبدیل شدم. در طول این سال‌ها ادامه تحصیل دادم و توانستم در شغل خود پیشرفت کنم.
می‌گفت از همان ابتدا در مسئولیت امور دفتری مشغول به کار شده و تا به امروز هم در همین سمت فعالیت می‌کند و در این سال‌ها به‌عنوان رابط روابط‌عمومی نیز فعالیت داشته و تجربه همکاری با ۱۵ مدیر مختلف را در کارنامه خود دارد.
تأکید می‌کرد: اینجا برای من مانند خانه ی دوم است و هر روز با اشتیاق در محل کار حاضر می‌شدم تا موجب نارضایتی مشتریان نشوم.
از وی در مورد سختی‌ها و چالش‌های شغل دفترداری پرسیدم، گفت: یکی از چالش‌های این شغل برخورد با ارباب‌رجوع‌هایی است که لحن تندتری دارند. ارتباط با ارباب‌رجوع‌ها طیف گسترده‌ای از افراد را شامل می‌شود؛ برخی خوش‌اخلاق و برخی بدرفتار. گاهی پیش می‌آمد که بعضی از مشتریان، به‌ویژه مردان، یک بانوی کارمند را جدی نمی‌گرفتند. بااین‌حال، در بسیاری از موارد از سوی مشتریان قدردانی می‌شد.
در مورد خاطرات خوب در طول دوران خدمتش پرسیدم گفت: تمام لحظاتی که در اینجا مشغول به کار بودم برایم خاطره‌های خوشی به همراه داشت، اما بهترین خاطره‌ام مربوط به زمانی است که از نیروی روزمزد به کارمند دائم تبدیل شدم. از سوی دیگر، تلخ‌ترین خاطره‌ام فوت یکی از همکارانم، آقای سخنور، بود که در حین عملیات کاری جان خود را از دست دادند. این حادثه برای همه همکاران امور بسیار دردناک بود.
گفتم اگر به ۳۰ سال قبل برگردید باز هم این شغل را انتخاب می‌کنید؟ ادامه داد: باتوجه‌به علاقه قلبی به این شغلم اگر به ۳۰ سال پیش بازگردم، باز هم همین مسیر را انتخاب خواهم کرد و اگر دوباره این کار به من پیشنهاد شود، باز هم آن را می‌پذیرم.
از توصیه‌اش برای جوانانی که تازه‌وارد این عرصه شده‌اند پرسیدم گفت: من این شغل را با عشق انجام داده‌ام و به کارآموزانی که پیش من می‌آیند توصیه می‌کنم که در کار خود صداقت داشته باشند، وقت‌شناس باشند و با مشتری برخورد محترمانه داشته باشند.
می‌گفت: من به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ام که چند کار را به‌صورت هم‌زمان انجام دهم و هر روز سعی می‌کنم سر وقت در محل کار حاضر شوم تا موجب نارضایتی مدیران و ارباب‌رجوع نشوم و در هر ماه تقریباً با ۳۰۰ مشتری سروکار دارم.
تا به امروز تجربه همکاری با ۱۵ مدیر مختلف را در کارنامه خود دارم و در این مدت، هیچ مدیری از من ناراضی نبوده و من نیز از مدیران خود رضایت داشتم.
از تصمیماتش برای پس از دوران بازنشستگی پرسیدم گفت: تصمیم گرفته‌ام پس از بازنشستگی به استراحت مطلق بپردازم و از این مرحله جدید زندگی لذت ببرم.