معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدیدها، با بیان اینکه خطآهن بستانآباد- تبریز، مهمترین مسیر ریلی شمالغرب کشور است، گفت: با برنامهریزی منسجم از سفر آتی محترم دولت به آذربایجان شرقی نهایت بهره را خواهیم برد و با تامین اعتبار و تزریق مالی به سیستم پیمانکاری و بخش اجرایی حداکثر تا سه ماه […]
معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدیدها، با بیان اینکه خطآهن بستانآباد- تبریز، مهمترین مسیر ریلی شمالغرب کشور است، گفت: با برنامهریزی منسجم از سفر آتی محترم دولت به آذربایجان شرقی نهایت بهره را خواهیم برد و با تامین اعتبار و تزریق مالی به سیستم پیمانکاری و بخش اجرایی حداکثر تا سه ماه شاهد اتمام و بهرهبرداری از این پروژه خواهیم بود.
به گزارش قلم پرس،از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پروژههای قطعه شش آزادراه تبریز- ارومیه، ایستگاه راهآهن خاوران و خطآهن تبریز- بستانآباد بازدید کرد.
خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدیدها، با بیان اینکه خطآهن بستانآباد- تبریز، مهمترین مسیر ریلی شمالغرب کشور است، گفت: با برنامهریزی منسجم از سفر آتی محترم دولت به آذربایجان شرقی نهایت بهره را خواهیم برد و با تامین اعتبار و تزریق مالی به سیستم پیمانکاری و بخش اجرایی حداکثر تا سه ماه شاهد اتمام و بهرهبرداری از این پروژه خواهیم بود.
وی گفت: این پروژه اولین پروژه ریلی خواهد بود که حداکثر تا اوایل تابستان توسط دولت مردمی آیتالله رئیسی به بهرهبرداری خواهد رسید.
راهآهن میانه – بستانآباد – تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز میشود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمنچای، بستانآباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران میرسد و در نهایت به ایستگاه راهآهن موجود تبریز متصل خواهد شد.
میانبری که در پروژه راهآهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش میدهد.
مسیر ریلی جدید میانه تا بستانآباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذرماه سال ۹۹ مورد بهرهبرداری قرار گرفت و هم اکنون عملیات ریلگذاری در حدفاصل بستانآباد تا خاوران در حال انجام است.
با بهرهبرداری از پروژه راهآهن میانه – بستانآباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل میشود و اتصال آن به راهآهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بینالمللی و صادرات کالا به جمهوریهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه میانجامد.
طراحی ۴۸۰ کیلومتر آزاد راه برای آذربایجان شرقی
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۴۸۰ کیلومتر آزادراه برای آذربایجان شرقی طراحی شده که ۴ آزادراه مهم در حال انجام است، افزود: ۶۷۰ کیلومتر بزرگراه هم در برنامه کاری است که ۲۳۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی طی ۴ سال به اتمام خواهد رسید.
وی اظهار داشت: امیدواریم آزادراههای مهم استان که شبکه مواصلاتی و کریدورهای مهم را تکمیل میکند، تعهدات دولتی آن به صورت مستمر تامین شده و تعهدات بخش خصوصی هم به منصه ظهور برسد تا در مدت زمان مشخص شاهد بهرهبرداری از این پروژهها باشیم.
انتهای پیام/