معاون اجرایی گروه معارف اسلامی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همزمان با هفته صرفهجویی در مصرف برق، با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی، صرفهجویی را یک مسئولیت دینی، اجتماعی و ملی دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، حجت الاسلام و المسلمین جواد نعمتی در دیدار با همکاران […]
دکتر نعمتی با استناد به تعالیم قرآن کریم افزود: خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید: «اسراف نکنید، زیرا خداوند اسرافکنندگان را دوست ندارد.» همچنین امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) نیز میفرمایند: «چپ و راست، گمراهی است و راه نجات، میانهروی است.» بر همین اساس، رعایت اعتدال در مصرف انرژی و پرهیز از اسراف، از مهمترین آموزههای دینی ما به شمار میرود.
وی با بیان اینکه برق تنها یک انرژی مصرفی نیست، تصریح کرد: برق، شریان حیاتی بیمارستانها، مراکز درمانی، صنایع، مراکز آموزشی و آسایش خانوادههاست. هر کیلووات ساعت برقی که با مدیریت صحیح مصرف شود، میتواند به تداوم خدمترسانی بهتر در بخشهای حیاتی کشور کمک کند.
معاون اجرایی گروه معارف اسلامی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: خاموش کردن یک لامپ اضافی یا پرهیز از مصرف غیرضروری برق، اقدامی کوچک اما تأثیرگذار در تأمین برق پایدار برای هموطنان، رونق تولید و حفظ رفاه عمومی است. همه ما باید «امانتداران روشنایی» باشیم و با احساس مسئولیت، در حفظ این نعمت الهی بکوشیم.
نعمتی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همدلی و مشارکت مردم، فرهنگ میانهروی و صرفهجویی بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.





