۸ اردیبهشت، کلنگ‌زنی طرح ملی جابجایی کلید به کلید / افتتاح پروژه های صدرا و اسدگلی تا پایان شورای پنجم
۸ اردیبهشت، کلنگ‌زنی طرح ملی جابجایی کلید به کلید / افتتاح پروژه های صدرا و اسدگلی تا پایان شورای پنجم

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین‌باهر پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی مسائل حاشیه‌نشینی و احداث ۲ هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان اظهار داشت: تلاش مجموعه شهرداری ارائه طرحی بدون مشکل و هماهنگ با وضعیت ساخت و سازهای مناطق حاشیه نشین از نظر تیپ‌ واحدهای پیش بینی شده، همچون ارتفاع طبقات، وضعیت […]

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین‌باهر پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی مسائل حاشیه‌نشینی و احداث ۲ هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان اظهار داشت: تلاش مجموعه شهرداری ارائه طرحی بدون مشکل و هماهنگ با وضعیت ساخت و سازهای مناطق حاشیه نشین از نظر تیپ‌ واحدهای پیش بینی شده، همچون ارتفاع طبقات، وضعیت پارکینگ و فضای سبز است.
او با اشاره به اولویت های جابجایی در این طرح افزود: اولویت اول ما در طرح جابجایی،  بافت‌های حاشیه نشین مشکل‌دار به ویژه واقع در شیب‌ها است که در کمترین میزان بارش ها نیز با مشکل مواجه می‌شوند که تلاش داریم یک فضای مطلوب برای ساکنین این مناطق ایجاد کنیم.
شهردار تبریز تصریح کرد: در طرح کلید به کلید، جابجایی بدون هیچگونه مطالبه‌ای انجام می شود، هرچند می دانیم که آنها نیز امکان پرداخت هزینه های جابجایی را نیز  ندارند.
او اضافه کرد: با امضای  قرارداد ساخت ۲ هزار واحد مسکونی با قرارگاه خاتم‌الانبیا و در فاز یک این طرح، امیدوریم بتوانیم برای اولین بار در کشور طرح کلید به کلید را در  حجم وسیع آغاز کنیم.

ایرج شهین‌باهر به دیگر پروژه‌های بازآفرینی شهری و ساماندهی حاشیه‌نشینی نیز اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر دو پروژه بازآفرینی شهری و ساماندهی حاشیه نشینی صدرای اندیشه با ۶۲۵ واحد و ۲ بلوک از پروژه اسدگلی را در دست احداث داریم که آخرین مراحل ساخت خود را طی کرده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
او تأکید کرد: پیش بینی می کنیم حداکثر تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر، این پروژه‌ها را افتتاح کرده و اولین جابجایی ها را در مناطق حاشیه نشین انجام دهیم.