۸۸ روستای محروم شهرستان ورزقان در آستانه اتصال به شبکه آب سالم و پایدار
۸۸ روستای محروم شهرستان ورزقان در آستانه اتصال به شبکه آب سالم و پایدار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: در مرحله اول جهاد آبرسانی نزدیک به 178 روستا از روستاهای محروم استان آبرسانی و از نعمت آب شرب سالم بهرمند خواهند شد .
به گزارش نقل پرس به نقل از  روابط عمومی آبفای استان،روستاهای شهرستان ورزقان از جمله روستاهای در اولویت جهاد آبرسانی می باشدکه در قالب طرح مجتمع آبرسانی ستارخان ( فاز۲ )ورزقان آبرسانی خواهند شد و با بهره برداری از آن ۸۸ روستا از آب سالم آشامیدنی برخوردار خواهند شد.
خانی با اشاره به اجرای این طرح و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی آن گفت: این مجتمع شامل تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول ۱۷۰ کیلومتر و ۳۴ مخزن است.
وی اضافه کرد: ظرفیت تصفیه خانه این مجتمع قابل افزایش تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه بوده و برای تامین آب شرب ۲۵ سال آینده مناطق یاد شده طراحی شده است.
خانی هزینه صرف شده برای این طرح آبرسانی را ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۷۹۰ میلیار ریال  از این مبلغ هزینه شده است.
وی ادامه داد: منبع اصلی تامین آب این طرح آبرسانی از سد حاجیلار چای است که برای تامین آب مجتمع مس سونگون ساخته شده و با دستور وزارت نیرو ۱۰۰ لیتر بر ثانیه حق برداشت داریم.
انتهای پیام/