۸۴ درصد ابلاغ‌های قضایی در استان تهران به صورت الکترونیکی است
۸۴ درصد ابلاغ‌های قضایی در استان تهران به صورت الکترونیکی است

خبرگزاری میزان – مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری کل استان تهران در نشست ویدئوکنفرانس روسای دادگستری استان‌های سراسر کشور با رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تحقق اهداف در حوزه فناوری اطلاعات نیاز به استقرار شرایطی از جمله سازمان مصوب متناسب با حجم فرآیند دارد. قائم مقام رئیس کل دادگستری […]

خبرگزاری میزان – مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری کل استان تهران در نشست ویدئوکنفرانس روسای دادگستری استان‌های سراسر کشور با رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تحقق اهداف در حوزه فناوری اطلاعات نیاز به استقرار شرایطی از جمله سازمان مصوب متناسب با حجم فرآیند دارد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه قضایی کشور شتابان به سمت استفاده از سیستم‌های هوشمند حرکت می‌کند و بر آن نیز تاکید فراوان می‌شود و اگر سازمانی متناسب نباشد که این کار را انجام دهد، طبیعتاً موفق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در ۱۱۰ واحد سازمانی که امور قضایی را انجام می‌دهند ۷۵ درصد اقدامات بابت اعزام زندانی به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد و در سایر نواحی قضایی باقی‌مانده نیز تلاش داریم با استقرار سیستم‌های هوشمند این مقدار به حداقل برسد و با شروع به کار مجتمع قضایی مستقر در زندان اوین عملا آمار اعزام زندانی به پایین‌ترین مقدار خود خواهد رسید.

ستایشی افزود: در موضوع نوبت دهی شدیداً با مشکل مواجه هستیم و در تلاش برای ایجاد دفاتر خدمات قضایی هستیم؛ ولی این میزان با گستردگی فعالیت در پایتخت که حجم و سهم زیادی از امور قضایی را به خود اختصاص داده متناسب نیست.

بیشتر بخوانید:

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: دادگستری استان تهران در آمار پرونده‌های مانده به میزان موجودی سال ۹۴ رسیده و طبق برنامه ریزی‌ها در تلاشیم تا خرداد ماه به سال ۹۰ برسیم و با برنامه ریزی‌های قابل قبول در تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز این کار سریعتر صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۸۴ درصد ابلاغ‌های قضایی در استان تهران به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد که برای افزایش بهرهمندی از ابلاغ به صورت الکترونیک برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/