۵۰۰ هکتار زمین پارک بزرگ را حفظ می‌کنیم
۵۰۰ هکتار زمین پارک بزرگ را حفظ می‌کنیم

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در جلسه کمیته فنی پارک بزرگ تبریز اظهار کرد: در این جلسه با چند مشاور به صورت همزمان جلسه داشتیم که این مشاوران طرح‌های خود را توضیح دادند. یکی از برنامه‌هایی که هنگام انتخاب شهردار ارائه کرده بودم نیز ایجاد پارک‌های کشاورزی درون شهری بود. وی ادامه داد: این برنامه از […]

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در جلسه کمیته فنی پارک بزرگ تبریز اظهار کرد: در این جلسه با چند مشاور به صورت همزمان جلسه داشتیم که این مشاوران طرح‌های خود را توضیح دادند. یکی از برنامه‌هایی که هنگام انتخاب شهردار ارائه کرده بودم نیز ایجاد پارک‌های کشاورزی درون شهری بود.

وی ادامه داد: این برنامه از دو منظر قابل اهمیت است؛ یکی اینکه این زمین‌ها را حفظ کنیم چراکه دارای ارزش هستند و از نظر بنده و کارشناسان قابل ثبت میراثی هستند. از طرف دیگر، این زمین‌ها برای مردم و هم برای شهرداری درآمد ایجاد می‌کند.

شهردار تبریز عنوان کرد: در این راستا طی چند ماه گذشته با حضور همکاران جلسات متعدد برگزار کردیم. متاسفانه مطالعات دو سال گذشته بلاتکلیف مانده است و ما اکنون به این نتیجه نزدیک می شویم که این محل، زمین‌های کشاورزی باشد و مردم تبریز و ساکنان آن منطقه که از سالها پیش در آنجا کشاروزی کرده بودند، کار خود را ادامه دهند.

وی افزود: شهرداری تبریز از این اتفاق حمایت می‌کند و با ارائه خدماتی از جمله ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات تولیدی، آنجا را رونق داده و کشاورزان نیز از آن بهره مند می‌شوند.

رنجبر گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که عنوان پارک بزرگ تبریز، به «باغ بزرگ تبریز» تغییر پیدا کند. هر عنوانی که برای مردم مورد قبول باشد، برای ما همان عنوان خوشایند است.

وی اظهار کرد: نیاز است که این طرح جمع بندی و در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران بررسی و طرح شود تا پس از تصویب، وارد فاز اجرایی شود. تمام تلاش بنده این است که سال ۱۴۰۱ اقدامات اجرایی پروژه‌های عمرانی شروع شود.

شهردار تبریز یادآور شد: برای اجرای پروژه‌هایی که طرح شده، ارقام سنگینی نیاز است اما آنچنان که مدیریت و منابع مالی ما ایجاب می‌کند، برای این طرح برنامه ریزی و فازبندی می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هکتار زمین در اختیار مردم و شهرداری است و یا در کنار مسیل قرار گرفته است. همه همت ما این است که این ۵۰۰ هکتار را حفظ کرده و اجازه ندهیم از بین برود. در گذشته متاسفانه ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه بوده که ما قطعا با این گونه موارد مقابله خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم حتی یک مورد هم اضافه شود.

رنجبر گفت: این منطقه برای شهر و شهروندان و بخصوص برای ساکنان آنجا دارای ارزش افزوده است و ما باید این زمین ها را حفظ کنیم. قطعا شهرداری نیز باید به فکر برنامه و بودجه آنجا باشد و ما سعی می کنیم که بیشتر به سمت مشارکت مردمی برویم.

وی اظهار کرد: اولویت نخست، اهالی مردم آن منطقه است اما اگر اهالی به این طرح ها علاقمند نشوند و یا از حدود توان مالی آنها خارج باشد، به فکر سرمایه گذاران دیگری خواهیم بود.