۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد زندان ایلام آزاد شدند
۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد زندان ایلام آزاد شدند

خبرگزاری میزان – در مراسمی با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام، ۲۱ زندانی نیازمند مالی زندان مرکزی ایلام آزاد و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی در بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شد. رئیس کل دادگستری استان ایلام در این مراسم در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و حمایت‌های کلیه خیرین، نهادها، انجمن‌ها و مسئولین […]

خبرگزاری میزان – در مراسمی با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام، ۲۱ زندانی نیازمند مالی زندان مرکزی ایلام آزاد و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی در بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این مراسم در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و حمایت‌های کلیه خیرین، نهادها، انجمن‌ها و مسئولین ذیربط در زمینه آزادی زندانیان، تعاون و هم یاری را سیره ائمه معصومین (ع) و نیاز ضروری زندگی اجتماعی در عصر حاضر خواند و افزود: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تلاش برای بازگشت آنان به کانون خانواده، در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است و برای تحقق کامل این مهم که یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضائیه محسوب می‌شود، همکاری و همدلی خیرین و مردم ضروری است.

دهقانی خاطرنشان کرد: استمرار کمک‌های مؤمنانه و تأکید بر آموزش‌ها و کارگاه‌های کاهش آسیب برای زندانیان و خانواده آنان و ارتقاء برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی بکاهد و به اصلاح و تربیت زندانیان منجر شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام از آزادی ۱۸۰ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد استان در سال ۱۳۹۹ و آزادی ۳۳ مددجوی جرائم غیرعمد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این امر خیر و خداپسندانه و اهداء بسته‌های کمک معیشتی در بین خانواده زندانیان نیازمند نتیجه تلاش‌های بی شائبه خیرین، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و پیگیری‌های مستمر مسئولین سازمان زندان‌های استان ایلام است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام، اجرای دقیق دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، حضور منظم قضات در زندان، اجرای کامل قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، استفاده از ظرفیت خیرین، ستاد دیه و شورای حل اختلاف زندان در آزادی زندانیان واجد شرایط، برگزاری دادرسی الکترونیک زندانیان و استفاده از پابند الکترونیکی را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان ایلام در رابطه با ساماندهی زندانیان برشمرد..

انتهای پیام/