کسی آلودگی هوای تبریز را گردن نمی‌گیرد!
کسی آلودگی هوای تبریز را گردن نمی‌گیرد!
عضو شورای شهر تبریز گفت: سالهاست بحث آلودگی مطرح می شود اما بدون نتیجه و خروجی بین نهادها و دستگاه های متولی پاسکاری می شود.

به گزارش قلم پرس، پرویز هادی در خصوص موضوع آلایندگی های اخیر و بحث مازوت سوزی در نیروگاه تبریز، اظهار کرد: مردم دیگر از مطالبات تکراری خسته شده‌اند، سالهاست بحث آلودگی مطرح می شود اما بدون نتیجه و خروجی بین نهادها و دستگاه های متولی پاسکاری می شود.

وی افزود: اینکه مسئولان نیروگاه می گویند سهم این واحد از آلودگی ۲ درصد قابل قبول نیست، باید مشخص شود سهم آلاینده ها از میزان آلودگی هوای تبریز چقدر است، مخصوصا سهم خودروها و مازوت سوزی در نیروگاه و سایر صنایع.

این عضو شورای شهر گفت: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوس رانی تبریز اقدامات خوبی را انجام داده اند و همچنان پیگیر تجهیز حمل و نقل عمومی به اتوبوس های جدید هستند تا سهم آنها از آلودگی کاهش یابد. همچنین باید فضای سبز را نیز توسعه دهیم.

هادی با بیان اینکه مسئله آلودگی هوا نیازمند یک عزم همگانی است، تاکید کرد: باتوجه به اینکه موضوع نیروگاه حرارتی مربوط به وزارت نیرو بوده و شورای شهر تبریز به تنهایی نمی تواند این موضوع را پیگیری کند، باید نمایندگان مجلس و مسئولان استانی هم برای پیگیری مشکلات همکاری کنند.

وی متذکر شد: اینکه گفته می شود نیروگاه های تهران از سوخت مازوت استفاده نمی کنند ولی اینجا نیروگاه تبریز ملزم به مازوت سوزی است یک تبعیض و ناعدالتی است و باید نمایندگان مجلس از وزیر نیرو مطالبه گری کنند تا سلامت شهروندان به خطر نیافتد.

انتهای پیام/