کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر/بارش تگرگ در ۷ استان
کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر/بارش تگرگ در ۷ استان
طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، وضعیت آب و هوای کشور برای امروز و روزهای آتی را اعلام کرد.

به گزارش قلم پرس – وی با بیان اینکه برای امروز، پنجشنبه، با نفوذ سامانه بارشی به غرب کشور در نوار غربی، نوار شمالی و استان‌های واقع در مرکز و جنوب کشور رگبار پراکنده، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را خواهیم داشت، گفت: برای شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران و استان‌های مرکزی و غرب اصفهان نیز رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ را پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز علاوه بر بارش‌ها به سبب افزایش وزش باد و خیزش گرد و خاک در کشور عراق، انتقال آن را به نوار غربی کشور در پیش داریم و بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشورمان کاهش کیفیت هوا و دید را تجربه خواهند کرد.

گودرزی با بیان اینکه روزهای جمعه و شنبه سامانه بارشی کل کشور را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: ضمن اینکه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، علاوه بر بارش‌ها کاهش نسبی دما صورت می‌گیرد و دریا طی دو روز مذکور مواج و متلاطم می‌شود.

وی بیشترین میزان بارش‌ها را برای دامنه‌های زاگرس اعلام کرد و گفت: شرق و جنوب شرق کشور بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک را خواهند داشت.

گودرزی ادامه داد: در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، البرز و استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق شدید و احتمالاً بارش تگرگ را شاهد هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روزهای جمعه و شنبه بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غربی کشور آسمانی غبار آلود را دارند، اظهار کرد: در تهران برای بعد ازظهر و شب‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت که این شرایط طی دو روز آینده در تهران رخ می‌دهد. همچنین امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/