کاهش بیش از ۱۰ درصدی وقوع جرم در نیرو‌های مسلح کشور
کاهش بیش از ۱۰ درصدی وقوع جرم در نیرو‌های مسلح کشور

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور از کاهش بیش از ده درصدی وقوع جرم در نیرو‌های مسلح خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با اعلام این خبر در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گلستان افزود: در بعضی استان‌ها مثل گلستان کاهش جرایم چشمگیرتر است. وی همچنین با […]

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور از کاهش بیش از ده درصدی وقوع جرم در نیرو‌های مسلح خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با اعلام این خبر در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گلستان افزود: در بعضی استان‌ها مثل گلستان کاهش جرایم چشمگیرتر است.

وی همچنین با اشاره به طرح بازگشت به سنگر برای نیرو‌های پایور و سربازان فراری گفت: در این طرح با ماه و سال غیبت کاری نداریم و فردی که خود را برای خدمت معرفی کند از تخفیف قانونی بهره مند می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی به سیاست کیفری سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: در رسیدگی به پرونده‌های جرایم عادی و غیرعمد به جهت کاهش جمعیت کیفری، با متهمان با رأفت برخورد می‌شود، اما در پرونده‌های حساس و مهم، با مجرمان به شدت برخورد صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن انتخابات اشاره و به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: باید در این انتخابات فرد اصلحی را انتخاب کنیم و دقت کنیم که سرنوشت کشور و انقلاب اسلامی را به دست چه کسی می‌سپاریم.

در این مراسم دکتر غلام الواری به عنوان رییس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گلستان منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمداسماعیل زارعی‌کیایی قدردانی شد.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان نیز در این مراسم مسئله امنیت و سلامت را مهم‌تر از موضوعات دیگر جامعه دانست و افزود: امنیت مقدم بر سلامت است و اگر هر دو نباشند بستر مناسب برای کار‌های دیگر فراهم نخواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور درگیر کروناست و بسیاری از مشاغل با مشکل مواجه شدند و روند فعالیت‌ها کند شده اگر امنیت در جامعه نباشد، همه کار‌ها و فعالیت‌ها تعطیل خواهد شد.

رییس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: توجه به بحث پیشگیری از وقوع جرم در حوزه کیفری و مسائل اجتماعی و خانواده سبب شده تا برعکس بسیاری از استان‌های کشور ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن کمتر باشد.

هادی هاشمیان افزود: البته سال گذشته شرایط تحریم و وجود کرونا که تعطیلی و نیمه تعطیلی بسیاری از مشاغل را به همراه داشت، باعث شد تا در حوزه پرونده‌های حقوقی کمی شاهد افزایش باشیم.

رییس کل دادگستری گلستان همچنین با اشاره به قانون بکارگیری سلاح گفت: البته این قانون باید طوری اجرایی شود که اقتدار نیرو‌های مسلح همچون گذشته نه تنها حفظ بلکه افزایش هم یابد.

هاشمیان با اشاره به تشکیل کمیته حفظ و صیانت از حقوق شهروندی در دادگستری استان برای رسیدگی به مشکلات مردم در عین حال گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باید در قوانین بکارگیری سلاح و حفظ کرامت و حقوق شهروندی با تاکید بر اقتدار نیرو‌های مسلح کمی تغییرات انجام دهد.

انتهای پیام/