کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد
کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد

خبرگزاری میزان – محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده با اتهامات سرقت، توهین، تهدید، ضرب و جرح عمدی و تخریب به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خبر داد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی به تشریح آمار ورودی پرونده به دادسرای مشهد […]

خبرگزاری میزان – محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده با اتهامات سرقت، توهین، تهدید، ضرب و جرح عمدی و تخریب به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی به تشریح آمار ورودی پرونده به دادسرای مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل پرداخت و اظهار کرد: در ۸ اتهام اول ورودی پرونده به دادسرای مشهد، شاهد کاهش این اتهامات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام ارجاع در سطح نواحی دادسرای مشهد شاهد کاهش قابل ملاحظه ورودی پرونده به دادسرای مشهد هستیم، گفت: با اجرای طرح تحول نظام ارجاع در دادسرای مشهد ضمن پیشگیری از تشکیل پرونده‌های واهی، راهنمایی و ارشاد اولیه شاکی به منظور ثبت درست شکایت خود و جلوگیری از سردرگمی ارباب رجوع بین دادسرا و کلانتری؛ شاهد کاهش اطاله دادرسی نیز هستیم.

 

بیشتر بخوانید:

دبیر ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای دادگستری استان خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به تأکیدات صورت گرفته مبنی بر کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار و همچنین تأکید بر عدم اعطاء مرخصی به سارقان و مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار شاهد کاهش جرایمی مانند سرقت، تهدید، تخریب و ضرب و جرح عمدی هستیم.

درودی در پایان گفت: در جرایم خشن و مهم با توجه به اینکه این جرایم امنیت عمومی جامعه را خدشه دار می‌کنند، با قاطعیت در چارچوب قوانین و مقررات با مرتکبین این جرایم برخورد می‌شود؛ کمااینکه در طی چند سال اخیر مردم شاهد این امر بوده اند و در سال جاری هم همین رویه نیز در دادسرای مشهد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/